Предлагат ново туристическо райониране на страната

Предлагат ново туристическо райониране на страната

На сайта на Министерството на икономиката е качена за обществено обсъждане новата концепция за туристическо райониране на страната, в която са обособени 9 района. Те ще бъдат достатъчно големи, за да бъдат ясно разпознаваеми на туристическата карта и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно.

Предложената схема на туристическо райониране се основава на:

  • Съобразяване с теоретичните и методическите принципи на туристическото райониране;
  • Задълбочен анализ на досегашните районирания в България от началото на 60-те години досега;
  • Анализ на опита на други страни в туристическото райониране;
  • Отчитане на „естествено” формиралите се у нас териториални туристически образувания през последните години – регионални туристически сдружения и групи от общини за изпълнение на проекти за развитие на  регионални туристически продукти и маркетинг на дестинациите по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г.

В проекта се предлагат географски наименования на районите и са обособени центрове на съответните райони. За всеки туристически район са предложени основна и разширена специализация. В този смисъл, основната специализация е комбинация от два вида туризъм, които в съчетание определят уникалността на районите, разширената  специализация включва освен основните и до 4 допълващи вида туризъм.

Очакваните от МИЕ ползи от създаването на туристическите райони и на организациите за тяхното управление включват:

  • Запълване на „празнината” в маркетинга и управлението на дестинациите между местното ниво (община), което е твърде фрагментирано и националното ниво, което е твърде високо;
  • Обединение на ресурсите и съгласувани действия за развитие на комплексен, разнообразен и конкурентоспособен туристически продукт - чрез регионално взаимодействие и допълване като алтернатива на местния „егоизъм”, който почти винаги е съпътстван от невъзможност да се предложи достатъчно атрактивен и качествен продукт;
  • Регионализация на националния маркетинг - България да се рекламира не само като хомогенно цяло, а и като „букет” от туристически райони със свои специфични „физиономии” (характерни ресурси и възможности за различни видове туризъм). Така може да се отговори по-добре на очакванията, изискванията и интересите на различните пазарни сегменти;
  • По-ефективно достигане до потенциалните туристически пазари, особено далечните - чрез представяне на достатъчно големи по обхват райони, които са „видими” на картата и разпознаваеми не само за българите, но и за чужденците;
  • Възможности за подкрепа от държавата за туристическите райони - под формата на методическа и логистична помощ, насочване на част от средствата за национален маркетинг и реклама към регионалното ниво и др.

Повече подробности за новата концепция за туристическо райониране на страната можете да прочетете ТУК.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Цитат на деня
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Депутатите излязоха в 60-минутна почивка преди пореден балотаж между Назарян и Кирилов