Мрачни прогнози за родния туризъм

Мрачни прогнози за родния туризъм

Настоящата, а и следващата година се очертават като доста негативни за родния туризъм. Очакванията на бранша са приходите от международен и български туризъм през тази година да намалеят с 12%. Прогнозата направи пред БТА Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.

Сред причините за тази негативна тенденция той посочи намаляването на цените на почивките с близо десет на сто през август и свиването на покупателната способност на руските туристи у нас заради обезценяването на националната им валута.

Негативната тенденция ще продължи и през лятото на следващата година, което ще е обусловено от фалита на няколко руски туроператора. Очакванията са за продължаване на срива на руския изходящ туризъм заради санкциите срещу страната и обезценяването на рублата.

"Лятото на 2015 г. се очаква да е тежко и заради обилните валежи този сезон, които са предпоставка за създаване на негативни нагласи у туристите. Тази година не усетихме отлив заради лошото време, защото 2013 г. беше успешна и туристите доволни”, коментира Драганов.

„Планинският туризъм не би могъл да компенсира негативните тенденции от това лято по морето”, смята той. Въпреки негативните тенденции туристическият сезон лято 2014 г. няма да бъде загубен, коментира Драганов.

Той смята, че лятото ще приключи не по-зле от 2013 г. Легловата база през 2013 г е достигнала заетост от 97 на сто, което е причина да не може да се очакват ръстове в туризма от 20 - 30 на сто, каквито имаше през 2004 - 2008 г., аргументира се той

Бизнесът иска спешно да бъде назначен ресорен заместник-министър. Правителството на Пламен Орешарски освен че извади от името на министерството туризма, остави ресора в началото на мандата си близо два месеца без заместник-министър, отбеляза Драганов. По същия начин премиерът постъпи и в края на мандата си, уволнявайки заместник-министъра с ресор туризъм в последните часове.

„Така че оценката на управлението на Орешарски по отношение на туризма е едно негодно управление", каза Драганов. Той обаче допълни, че проблемите са натрупани с години заради това, че управлението на туристическите атракции - публичната собственост, не е било припознато като важно за държавата от всички правителства досега.

„Не е отчетено и многократното искане на бизнеса да бъде създадено Министерство на туризма не за да се управляват хотелите и ресторантите, а за да се управляват публичните обекти публична държавна собственост, които имат еквивалент като стойност стотици милиарди евро. Това пречи да постигнем сравнително нормална средна заетост на легловата база за ЕС”, смята Драганов.

По думите му бизнесът очаква служебното правителство да подготви създаването на регистър на туристическите атракции публична собственост, описването на туристически зони и места и точки, което да е предпоставка за структурирането на отделно министерство на туризма, което да ги управлява.

Парите за национална туристическа реклама за 2015 г. също трябва да влязат във фокуса на служебното правителство с идеята да се предостави възможност за повече реклама за вътрешния туризъм, за да може да се компенсира 2015 г., която е застрашена от намаляване на туристи от основни пазари за България - какъвто е руският пазар.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня