Български младежи създадоха социална мрежа за знания и мъдрост

Български младежи създадоха социална мрежа за знания и мъдрост

Български младежи създадоха социална мрежа за споделяне на знания и мъдрост. 23-годишният Виталий Филипов, който е един от създателите на проекта, разказва, че целта е била да се направи място за споделяне на знания, опит и мъдрост, с което мрежата да се отличи от съществуващите вече социални сайтове, в които фокусът е върху злободневните теми, предаде „Дарик“.

„Опитахме се хванем един проблем, който в момента се наблюдава с Facebook и Twitter. Хората там могат да следват даден човек, само защото е експерт в някаква област. Но това, което получават от неговите постове, в 95% от случаите е свързано с това къде е ходил, какво мисли за политическата обстановка в страната и пр. В повечето случаи ти следваш този човек заради неговите знания. Затова и платформата ни е с фокус върху знанията - да следваш интересни личности и да получаваш знания по дадена тема", обяснява Виталий.

Създателите на проекта се опитват да привлекат вниманието именно на младите хора, които са по-отворени към това да споделят „занаята" си.

„И това е по-добрият вариант, отколкото да пишат само в блоговете си, където в повечето случаи остават незабелязани и стигат до не толкова голяма аудитория. Така ще могат да го правят в платформа с по-широка аудитория, в която всеки да намира по нещо интересно", разказва Виталий.

Също като в останалите социални мрежи, потребителите на платформата трябва да си създадат профил, където могат да пишат текст, да качват видео, снимки и да следват други интересни хора. В тази социална мрежа се споделят само статии, чийто фокус е изцяло върху знанията и образователната им стойност.

Друга разлика с останалите социални сайтове е контролът на данните. Целта на платформата е те да се демократизират и всеки сам да си ги контролира. Причината са все по-големите притеснения на потребителите след разкритията на Едуард Сноудън, че големите корпорации дават данни на американското правителство за своите потребители.

„За разлика от Facebook, в българската платформа всеки може да каже: „Тази мъдрост, която съм споделил, е моя собственост и в даден момент, ако преценя, вече няма да е достъпна и никой няма да я вижда повече", допълва Виталий.

Няколкостотин са потребителите до момента в мрежата, като те са предимно от България.

„В платформата не става въпрос за споделяне на кратки сентенции от 1-2 изречения, а за големи статии - от 500-700 думи, в които всеки може да сподели как прави нещата. Това за нас е важен фокус, защото в училище ти дават един шаблон за действие. Примерно ти казват, че дадена задача се решава с Питагоровата теорема. Но в платформата виждаш знанията на още трима математици - как всеки от тях решава по различен начин подобна задача. Така обогатяваш собствената си мъдрост и ставаш по-знаещ", допълва Виталий Филипов.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера