Спад на гейминг индустрията за първи път от 2015 г.
Продажбите на видео игри са на път да запишат годишен спад за първи път от 2015 г. насам , пише Си Ен Би Си.
Така секторът става поредният, който процъфтя по време на пандемията от COVID-19 и сега е изправен пред мрачната перспектива за рецесия.
Според данни на компанията за пазарни проучвания Ampere Analysis, световният пазар на видео игри и свързаните с тях услуги се очаква да се свие 1,2% на годишна база през 2022 г. до 188 млрд. долара.
Секторът се разшири с 26% от 2019 г. до 2021 г., достигайки рекордните 191 милиарда долара. Продажбите на видеоигри растат непрекъснато поне от 2015 г насам., показват данните на Ampere.
Гейминг пазарът получи огромен тласък по време на локдаунтите срещу разпространението на COVID-19 през 2020 г., когато хората започнаха да прекарват повече време у дома. Пускането на пазара на новото поколение конзоли на Microsoft и Sony през същата година подкрепи индустрията.
Появата на Xbox Series X и S на Microsoft и PlayStation 5 на Sony обаче се оказа нож с две остриета – проблемите с веригите на доставки и недостигът на ключови компоненти означаваха, че двете компании не можеха да отговорят на огромното търсене.
Руската инвазия в Украйна и растящата инфлация допълнително влоши перспективите за индустрията. Много производители на софтуер и хардуер за игри решиха да спрат дейността си в Русия, включително Microsoft и Sony.
Русия беше 10-ият най-голям пазар на видео игри в света през 2021 г., сочат данните на Ampere. Очаква се обаче страната да падне до номер 14 в глобалната класация тази година .
Пиърс Хардинг-Ролс, директор на прочуванията в Ampere, каза, че данните показват, че гейминг индустрията не е „имунизирана срещу рецесия“, като предизвикателствата пред разходите за живот, причинени от по-високите цени, вероятно ще натежат върху потреблението.
„След две години на огромна експанзия, пазарът на видео игри е на път да отпише част от този растеж през 2020 г. тъй като множество фактори се комбинират, за да подкопаят неговото представяне“, каза Хардинг-Ролс
Очаква се пазарът да се върне към растеж през 2023 г., като продажбите да достигнат 195 млрд долара, посочват от Ampere.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.