Марк Зукърбърг показа прототип на очила с добавена реалност
Собственикът на Facebook- Meta, показа първия си работещ прототип на очила с добавена реалност, наречен Orion, по време на годишната си конференция Connect в сряда, докато калифорнийската компания скицира своите стремежи за продукти, които ще донесат виртуалния свят в реалния, предаде Ройтерс.
„Това е физическият свят с холограми, насложени върху него“, каза главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, след като извади масивните черни очила от метална кутия, която драматично му беше донесена на сцената.
„Засега мисля, че правилният начин да гледаме на Орион е като на машина на времето“, каза той. „Тези очила съществуват, те са страхотни и са бегъл поглед към бъдещето, което според мен ще бъде доста вълнуващо.“
Meta също така показа нови възможности за чатбот с изкуствен интелект за своите услуги и нова слушалка за смесена реалност Quest. Очилата Orion са изработени от магнезиева сплав и се захранват от персонализиран силикон, проектиран от Meta. Потребителите ще могат да взаимодействат с очилата чрез проследяване на ръцете, глас и базиран на китката невронен интерфейс. Meta планира да работи върху това да го направи по-малък, по-елегантен и по-евтин, преди да го пусне на потребителския пазар по-късно, каза Зукърбърг. Big Tech разработва AR устройства от години, въпреки че най-забележителните са провали, като очилата Glass на Google.
Зукърбърг позиционира AR технологията като нещо като magnum opus, когато за първи път насочи най-голямата социална медийна компания в света към изграждането на системи за „метавселена“ през 2021 г. Предоставянето на продукти обаче е възпрепятствано от високите разходи за разработка и технологичните препятствия. Паоло Пескаторе, анализатор в PP Foresight, каза, че няма съмнение в стремежа на Meta да направи продуктите за виртуална и разширена реалност възможно най-масов пазар и достъпни. Но той добави, че потребителите "все още са предпазливи към AI" и се нуждаят от известно убеждаване.
Meta има за цел да достави първите си комерсиални AR очила на потребителите през 2027 г., до който момент техническите пробиви трябва да намалят производствените разходи, каза източник преди събитието.
Зукърбърг не демонстрира директно възможностите на Orion по време на съобщението си, вместо това пусна видео, показващо как хората реагират на устройството, когато го пробват. Видеото показва няколко проблясъка на текстови съобщения и изображения, показвани през очилата, а изпълнителният директор на Nvidia Дженсън Хуанг, беше видян сред тестерите.
Най-близкото нещо до прототипа в момента са интелигентните очила Ray-Ban Meta, които първоначално вдъхновиха малък интерес, но се уловиха миналата година, след като Meta добави AI асистент. Meta обяви подобрения на AI към тези очила тази година, което дава възможност на потребителите, например, да сканират QR кодове и да предават поточно музика от Spotify в отговор на гласови подкани. По-късно тази година компанията планира да добави възможности за генериране на видео и възможност за извършване на езиков превод в реално време между английски и френски, италиански или испански. Зукърбърг проведе разговор на живо с мексиканския боец по смесени бойни изкуства Брандън Морено, демонстрирайки езиковия инструмент, в който очилата правеха преводи от английски на испански и обратно.
Похарчени десетки милиарди
Meta също така обяви набор от други нови продуктови предложения за своя подобен на ChatGPT чатбот, както и планове да започне автоматично да инжектира персонализирани изображения, създадени от бота, във Facebook и Instagram емисиите на хората.Сред обявените AI актуализации беше аудио надграждане на дигиталния асистент, наречен Meta AI, който сега ще отговаря на гласови команди и ще предлага на потребителите опцията да накарат асистента да звучи като знаменитости, включително Джуди Денч и Джон Сина. „Мисля, че този глас ще бъде много по-естествен начин за взаимодействие с AI от текста“, каза Зукърбърг.
Компанията каза, че повече от 400 милиона души използват Meta AI месечно, включително 185 милиона, които се връщат към него всяка седмица. В съответствие със стратегията си за споделяне на AI моделите, захранващи нейния дигитален агент за предимно безплатна употреба от други, Meta пусна три нови версии на своите модели Llama 3, въпреки че задържа моделите от Европейския съюз в светлината на тамошните разпоредби. Meta също обяви начална версия на своята линия Quest слушалки със смесена реалност, Quest 3S, която ще започне от $300 и ще намали цената на Quest 3, представен миналата година.
Компанията инвестира десетки милиарди долари в инвестициите си в изкуствен интелект, добавена реалност и други технологии на метавселената, повишавайки прогнозата си за капиталови разходи за 2024 г. до рекордно високо ниво между 37 и 40 милиарда долара. Неговото подразделение за метавселена Reality Labs загуби 8,3 милиарда долара през първата половина на тази година, според най-новите разкрития. Тя загуби 16 милиарда долара миналата година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.