Google започва да предлага функцията AI Overviews в още шест страни
Alphabet, компанията майка на Google, съобщи, че разширява своите генерирани от изкуствен интелект обобщения при търсене в интернет до шест нови държави, само два месеца след като върна ограничи някои възможности след проблемен дебют на технологията, пише РОйтерс.
Гигантът за търсене направи AI Overviews, които се показват на върха на страницата с резултати от търсенето преди традиционните връзки към мрежата, достъпни за всички потребители в САЩ през май, след като по-ранна версия на технологията премина през пробен период за една година.
Функцията беше широко критикувана, след като екранни снимки, показващи фактически неточни отговори, се разпространиха в интернет, като например рецепта за пица, в която лепилото е посочено като съставка, и отговор, в който погрешно се посочва, че бившият американски президент Барак Обама е мюсюлманин.
Google призна „странните и погрешни обобщения“ и обяви актуализации на продукта в публикация в блог в края на май. Тези актуализации добавиха ограничения към това кои заявки ще показват отговори на ИИ и ограничиха използването на генерирано от потребителите съдържание от уебсайтове като Reddit като изходен материал за отговори.
„Имам достатъчно доказателства, за да кажа, че качеството само се подобрява“, каза в интервю за Ройтерс Хема Будараджу, старши продуктов директор в Google,
Тя посочи данните, които Google събира вътрешно, като доказателство, че потребителите с достъп до функцията съобщават за по-високи нива на удовлетворение и търсят по-дълги, по-специфични заявки, отколкото потребителите, които не ползват функцията.
AI Overviews ще бъде достъпна и в Бразилия, Индия, Индонезия, Япония, Мексико и Великобритания на местни езици като португалски и хинди.
Google също така добавя още хипервръзки към функцията. Уебсайтовете ще се показват от дясната страна на генерирания от изкуствен интелект отговор.
Актуализациите идват на фона на опасенията, които медийната индустрия изразява повече от година относно възможността функцията за търсене, генерирана от ИИ, да струва на медийните компании препоръчан трафик към техните сайтове. Будараджу каза, че новата актуализация ще има „тристранна полза“ за Google, потребителите и издателите.
Миналата седмица американски съдията постанови, че Google има незаконен монопол върху търсенето, разчиствайки пътя за съдебен процес, който може да наложи разбиването на Alphabet на по-малки компании.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.