Големият интерес към електромобила на Xiaomi донесе на компанията 30% ръст на приходите
Китайският производител на електроника Xiaomi Corp отчете 30,5% скок в приходите си за третото тримесечие, тъй като потребителите показаха голям интерес към първия му електрически автомобил – седана SU7.
Xiaomi пусна автомобила на пазара през март, навлизайки в силно конкурентният китайски пазар на електромобили с привличаща вниманието цена - под $30 000 за базовия модел, което е с $4000 по-евтино от базовия модел на Tesla Model 3 в Китай, пише Си Ен Би Си.
Компанията повиши целта си за продажби в понеделник и сега се стреми към продажби от 130 хил. бройки тази година. Това е значително над първоначалната цел от 76 хиляди. За да се справи с търсенето, Xiaomi удвои производствените смени от юни насам и пусна премиум модела SU7 Ultra на цена над $110 000.
Приходите на компанията за тримесечието, приключило на 30 септември, възлизат на 92,5 милиарда юана (12,77 милиарда долара), като по този начин надминават консенсусната оценка на 15 анализатори от LSEG за 91,1 милиарда юана.
Huatai Securities прогнозира, че Xiaomi ще достави 400 000 електромобила през 2025 г., когато електрическите автомобили ще нараснат до около една пета от приходите на компанията в сравнение с 8% за тази година.
Автомобилният бизнес на Xiaomi все още работи на загуба. Звеното отчете коригирана загуба от 1,5 милиарда юана за тримесечието, с марж на брутната печалба от 17,1%.
През тримесечието Xiaomi запази позицията си на третия по големина производител на смартфони в света с доставки от 42,8 милиона единици, което е ръст от 3% и представлява 14% дял от пазара, според изследователската компания Canalys.
Xiaomi съобщи, че коригираната нетна печалба се е покачила с 4,4% до 6,25 милиарда юана, спрямо консенсусна оценка от 5,92 милиарда юана.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.