Digital Age: Това, което компаниите правят сега, ще определи бъдещето им в Интелигентната епоха

Digital Age: Това, което компаниите правят сега, ще определи бъдещето им в Интелигентната епоха

Две години след 2023 г. – „годината на пробив“ за генеративния изкуствен интелект (GenAI), организациите и техните лидери са изправени пред критичен момент. Предприемането на бързи действия ще бъде необходимо за оцеляване – и в крайна сметка за процъфтяване, в „Интелигентната епоха“.

Консенсусът е, че участието в Интелигентната епоха ще се окаже необходимо за дългосрочен успех. MIT Technology Review Insights установи, че 95% от анкетираните организации вече използват изкуствен интелект и почти всички (99%) очакват да го направят в бъдеще. Според проучване на Accenture 92% от ръководителите признават, че GenAI е необходим, за да развият на организацията по мащаб и скорост.

Въпреки това, това все по-технологично ориентирано бъдеще носи нови и разширени съображения за компаниите и техните лидери. При подготвянето на една организация за бъдещето е необходимо тя да се съсредоточи върху приемането на ИИ, след което да се постави фокус върху таланта, преквалификацията и бизнес трансформацията, пише Михир Шуккла, съосновател и главен изпълнителен директор на Automation Anywhere за Световния икономически форум.

Усвояване на технологията

Компаниите без стратегия за изкуствен интелект вече са изостанали и много рискуват да останат в пилотен режим. Според Питър Бендор-Самюел от Everest Group, около 90% от пилотните проекти в сферата на GenAI няма да преминат към производство в скоро време. Сега е моментът компаниите да изпълнят стратегията си, като същевременно продължат да правят иновации, или ще бъдат в сериозно неизгодно положение в Интелигентната епоха.

Важно е да се разграничат различните видове налични GenAI решения. Например персоналните асистенти за производителност с изкуствен интелект са страхотни инструменти за запознаване на служителите с GenAI и подобряване на тяхната лична производителност в по-малък мащаб. Но стратегията за AI на една компания не може да се върти около чатботове в Интелигентната епоха. Резултатите в цялата организация изискват по-усъвършенствани AI технологии, които пресичат силозите, като AI агенти от корпоративен клас и автоматизацията на агентните процеси.

Вземете за пример една южноамериканска енергийна компания и ранен приемник на AI, която отрано вижда потенциала на технологията да промени вътрешните процеси и да улесни прехода към устойчиви форми на енергия. Тя започна с изпълнение на стратегия за ИИ в данъчния отдел, като в крайна сметка реализира спестявания от 120 милиона долара само за три седмици – освобождавайки капитал за инвестиране в развитието на възобновяемата енергия. Компанията продължава да прави иновации в други отдели и функции, за да стимулира допълнителни спестявания.

Въздействие върху работата и преквалификация

Професиите и уменията, необходими за извършването им, ще се променят в Интелигентната епоха. Петдесет процента от анкетираните в Доклада за бъдещето на работните места на Световния икономически форум за 2023 г. очакват, че ИИ ще създаде растеж на работните места, докато 25% смятат, че това ще доведе до загуба на работни места. Дали работните места се създават или губят зависи до голяма степен от организационното вземане на решения, тъй като бизнес лидерите определят пътя напред с технологии като автоматизация на процесите с AI агенти и как служителите се преквалифицират и преразпределят, за да отговорят на бизнес нуждите. Проучване на Световния икономически форум и PwC предполага, че инвестициите в глобална преквалификация и повишаване на уменията на работната сила могат да увеличат БВП с 6,5 трилиона долара до 2030 г.

Скорошни проучвания на Accenture хвърлиха светлина върху това доколко организации са подготвени (в повечето случаи недостатъчно) да продължат напред с тези решения. Деветдесет процента от анкетираните ръководители на казват, че ще са необходими значителни корекции или пълна трансформация на тяхната стратегия за преквалификация, за да се отчете GenAI. Всъщност 82% от компаниите в ранните етапи на своето пътуване към интелигентни операции нямат стратегия за преоткриване на таланти. Организациите ще трябва да направят повече, за да подобрят преживяването на служителите чрез GenAI, да създадат професионални възможности за своята работна сила и да поставят хората в центъра на Интелигентната ера.

Например, една мултинационална компания за електроника отговори на скорошния напредък на технологиите, като инициира програма за развитие на гражданите, помагайки за бъдещата подготовка на организацията си чрез обучение на служителите за изграждане на технологични умения. Тя стартира тези усилия със строг тридневен режим на обучение, като има и планове за разширяване на обхвата в цялата организация.

Друга консултантска и технологична компания разработи приобщаваща програма за обучение, за да помогне на участниците да придобият технически, социални умения и умения за автоматизация, за да се откроят на пазара на труда. Програмата е привлякла повече от 4000 абонати за пет години и е обучила над 85 професионалисти със 100% успеваемост при назначаване на работа, включително 50%, които са били наети от самата компания.

Бърза трансформация

След като една организация е възприела AI и е приоритизирала развитието на служителите, е време да преразгледате самата работа. Как може да се развие бизнес моделът, за да се възползва максимално от тази технология в полза на клиентите в Интелигентната ера? Как може стратегията за AI на компанията да бъде усъвършенствана или разширена, за да доведе до допълнителни спестявания на разходи и време, да подобри съществуващите предложения или да позволи нови решения?

Вземете за пример мултинационална минна организация, която трябваше да се подготви за скок в обема на покупките . За да рационализира своите операции и да предотврати претоварването на екипа и прегарянето, компанията използва AI, за да анализира действията на служителите и да идентифицира модели и тенденции. Ефективността и автоматизацията, произтичащи от този процес, спестяват повече от 120 000 часа и 5 милиона долара годишно, позиционирайки работната сила за успех, докато бизнесът се разраства.

В друг пример, фирма за управление на богатството се стреми да използва GenAI и автоматизация, за да намали административното натоварване на своите финансови специалисти. Чрез автоматизирането на близо 60 процеса и 88 000 трансакции годишно, компанията освободи времето на своите финансови специалисти, за да се съсредоточат върху разрастването на бизнеса и изграждането на взаимоотношения с клиенти.

Тези случаи от реалния свят ни дават ранен поглед към това как бизнесът ще се трансформира в Интелигентната ера. Такива истории подчертават колко бързо са се променили нещата в множество индустрии за период от две години. Тези примери също имат едно нещо общо – зачитането на стойността на човешкия потенциал.

Организациите, които не предприемат действия, ще изостават все повече и повече, тъй като бизнесите и конкурентите продължават да правят нововъведения и да се развиват с голяма скорост, за да процъфтяват и растат. Това, което компаниите правят сега, ще определи бъдещето им в Интелигентната епоха.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ