Apple възлага надежди на ИИ за ъпгрейди на iPhone, тъй като продажбите в Китай се забавят
Американският технологичен гигант Apple съобщи, че продажбите на iPhone през третото тримесечие са били по-добри от очакваното и прогнозира повече печалби в четвъртък, тъй като залага на изкуствения интелект за привличане на купувачи, въпреки че цялостният бизнес на компанията в Китай разочарова, пише Ройтерс.
Акциите на компанията се повишиха с близо 1% в разширената търговия.
Очаква се Apple да пусне тази есен това, което анализаторите наричат най-големия софтуерен ъпдейт за iPhone. Той включва функции за изкуствен интелект и идва във време, когато конкуренти като Samsung вече представиха подобни услуги.
Apple каза, че приходите през четвъртото фискално тримесечие ще нараснат на ниво, подобно на увеличението от 4,9%, отчетено през периода април-юни, което е по-добро от прогнозите на анализаторите.
Продажбите на iPhone също се подобриха през третото фискално тримесечие, спадайки само с 0,9% в сравнение с очаквания от анализаторите спад от 2,2%.
Главният финансов директор Лука Маестри каза в интервю за Ройтерс, че резултатите за iPhone са по-добри, отколкото е очаквал преди три месеца. „Фамилията iPhone 15 се справя добре от самото начало и все още – имаме три тримесечия на годината зад нас. Представя се по-добре от предишния цикъл - iPhone 14.“
Все пак Китай - третият по големина пазар на Apple, продължава да носи главоболия на компанията, тъй като продажбите там намаляха с 6,5%. Въпреки че това беше подобрение от спада от 8,1% през предходното тримесечие, той беше по-голям от очакванията за спад от 2,4%, според Visible Alpha.
Маестри каза, че продажбите в Китай са паднали с по-малко от 3%, като се изключат ефектите от чуждестранната валута.
Apple предприе намаления на цените на своите модели iPhone в Китай, за да се конкурира с много по-евтините алтернативни, предлагани от местни конкуренти като Huawei. През май компанията предложи отстъпки до 2300 юана ($317) за избрани модели.
Фокус върху ИИ
Анализаторите очакват силен цикъл на надграждане за серията iPhone 16, който вероятно ще бъде пуснат през септември. Компанията представи набор от AI продукти и услуги, които нарича Apple Intelligence, на своята конференция за разработчици през юни.
За работа с Apple Intelligence е необходим поне iPhone 15 Pro, което може да накара потребителите да надградят своите устройства.
Докато някои анализатори казаха, че някои потребители може да са закупили устройствата от най-висок клас iPhone 15, за да използват предстоящите функции на Apple Intelligence
ИИ функциите на Apple пристигнаха по-късно от предложенията на конкуренти, включително Samsung Electronics, който вече представи устройства, насочени към хостване на чатботове с изкуствен интелект. Microsoft и Alphabet също залагат много наа ИИ.
„Бъдещият успех на компанията зависи от два фактора: поддържане на ниски разходи за разработка на ИИ и гарантиране, че новите функции, управлявани от изкуствен интелект, принуждават чувствителните към цените потребители да надграждат своите устройства“, каза анализаторът на Emarketer Джейкъб Борн.
Apple започна да увеличава разходите за научноизследователска и развойна дейност миналата година, а Кук каза, че компанията е похарчила повече от 100 млрд. долара за научноизследователска и развойна дейност през последните пет години.
Маестри каза пред Ройтерс в четвъртък, че компанията поддържа „много добри брутни печалби: въпреки понякога тежките разходи, свързани с изграждането и изпълнението на ИИ приложения.
Apple разделя разходите си за ИИ инфраструктура между собствените си центрове за данни и други облачни доставчици, с които сключва договори.
На регулаторния фронт Apple е изправена пред три разследвания в Европейския съюз, свързани със Закона за цифровите пазари, който изисква от големите технологични компании да осигурят равни условия за конкурентите и да дадат на потребителите по-голям избор. Антитръстовият регулатор на блока обвини App Store на Apple в нарушаване на закона.
В Съединените щати Министерството на правосъдието през март обвини Apple в монополизиране на пазара на смартфони и повишаване на цените.
Тримесечната печалба на акция на Apple е 1,40 долара, което е под оценките на Уолстрийт от 1,35 долара, според данни на LSEG.
Продажбите в сегмента на услугите на Apple, който включва App Store и представлява Apple Music и TV продукти, са нараснали с 14,1% до 24,21 млрд. долара, над очакванията на анализаторите от 24,01 млрд. долара, според данни на LSEG.
Продажбите на копмютри Mac са нараснали с 2,5% до $7,01 млрд., в сравнение с прогнози за $7,02 млрд., според данни на LSEG.
Продажбите на компанията в сегмента на iPad са се увеличили с 23,7% до 7,16 млрд. долара, над очакванията на анализаторите от 6,61 млрд. долара, след като Apple пусна нов, фокусиран върху ИИ iPad Pro и по-голям iPad Air през май, за да съживи търсенето на продуктова линия, която изнемогваше последните две години.
В сегмента на носими устройства на компанията, който представлява продажбите на Apple Watches и слушалки AirPods, продажбите са намалели с 2,3% до 8,10 млрд. долара, в сравнение с прогнозите на анализаторите за 7,79 млрд. долара, според данни на LSEG.
Apple запази дивидента си на 25 цента. През второто фискално тримесечие Apple обяви обратно изкупуване на акции за 110 млрд. долара.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.