Apple тайно e работила с китайската BYD върху батерии за електромобили с голям пробег
Американският технологичен гигант Apple Inc. е работил с китайския автомобилен производител BYD Co. в продължение на години като част от неговия вече отменен проект за електрически автомобил, разработвайки батерии с голям пробег, които са помогнали да се положат основите на технологията, използвана днес, твърдят източници, цитирани от Блумбърг.
Apple и базираната в Шънджън компания се обединили усилията си около 2017 г., за да създадат батерийна система, използваща литиево-железни фосфатни клетки. Технологията е била проектирана да бъде с по-голям пробег и по-безопасна от типичните батерии за електрически превозни средства по това време.
Въпреки че Apple не притежава нито една от технологиите, използвани в настоящите Blade батерии на BYD, партньорството показва колко далече е стигнал производителят на iPhone в усилията си да пусне на пазара собствен автомобил.
Технологичният титан е похарчил приблизително 1 млрд. долара годишно през последното десетилетие за проекта за превозно средство, преди да се откаже от него през февруари.
Технологията, която Apple е разработил с BYD, е щяла да бъде силно персонализирана за конкретния модел, твърдят източниците. Като част от партньорството, инженерите на Apple са споделили опит в сферата на батериите от висок клас и управлението на топлината. BYD са допринесли с производствено ноу-хау и напредък в технологиите за литиево-железни фосфатни клетки, по-известни като LFP.
Говорителите на Apple и BYD са отказали да коментират съвместната работа по батериите. Но BYD каза в изявление по имейл, че „концепцията за Blade батерията произлиза от инженерите на BYD, които независимо са разработили тази LFP батерия. BYD притежава пълни права върху собствеността и патентни права за батерията Blade“.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.