Apple бе детрониран като лидер по продажби на смартфони в Китай
Американският технологичен гигант Apple бе детрониран като най-големият доставчик на смартфони в Китай през 2024 г., като местните конкуренти Vivo и Huawei изпревариха производителя на iPhone, след като годишните му доставки в страната намаляха със 17%, показват данни на изследователската фирма Canalys в четвъртък, цитирани от Ройтерс.
Това е най-големият годишен спад на продажбите на Apple в Китай и включваше свиване през всичките четири тримесечия, включително 25% спад през последното тримесечие, според данните.
За цялата година производителят на бюджетни смартфони Vivo е завладял 17% пазарен дял в Китай, следван от Huawei с 16% и Apple с 15%, демонстрирайки нарастващия натиск върху продажбите, пред който американската компания е изправена от местните производители на един от най-големите глобални пазари.
Спадът също така показва как фактори като липсата на функции с изкуствен интелект в най-новите модели iPhone, продавани в Китай, където ChatGPT не е наличен, влошават конкурентоспособността на Apple.
„Това бележи най-лошото годишно представяне на Apple в Китай“, каза анализаторът на Canalys Тоби Джу.
„Премиум пазарната позиция на Apple е изправена пред множество предизвикателства: непрекъснатите нови смартфони от висок клас на Huawei, разпространението на сгъваеми телефони във високи ценови сегменти, както и силното представяне марки с Android като Xiaomi и Vivo, които градят лоялност у потребителите чрез технологични иновации“, каза той.
Преди това Apple се радваше на четири години постоянен растеж след санкциите на САЩ, които поставиха Huawei в черен списък през 2019 г., ограничавайки достъпа на компанията до американски технологии.
Но Huawei направи силно завръщане в премиум сегмента от август 2023 г., когато пусна нови телефони с чипове местно производство. Китайската компания отчете 24% ръст на доставките през четвъртото тримесечие.
Производителят на iPhone прибягна до рядко срещани промоции, за да стимулира продажбите. Компанията стартира четиридневна промоция в Китай от 4-7 януари, като предлага намаления на цените до 500 юана ($68,50) за своите модели iPhone 16 чрез официалните канали на фирмата.
Големите китайски платформи за електронна търговия последваха примера със свои собствени промоции. Пазарът Tmall на Alibaba обяви отстъпки до 1000 юана ($137) за най-новите устройства от серия iPhone 16.
Сред компаниите от Топ 5, Xiaomi, която е фокусирана предимно върху бюджета, отбелязаха най-силен ръст с 29% увеличение на доставките през четвъртото тримесечие, докато Oppo и Vivo отчетоха повишение от съответно 18% и 14%, според данните на Canalys.
Годишните доставки на смартфони в Китай през 2024 г. са се увеличили с 4% на годишна база до 285 милиона единици.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.