Новата икономика: 5 прогнози от Progress за използването на изкуствен интелект през 2025 г.
Навлизането на изкуствения интелект като услуга, AI агенти и по-голям фокус върху отговорното използване на изкуствения интелект са част от технологичния пейзаж догодина според предвижданията на Progress. Довереният доставчик на софтуер за дигитални преживявания и инфраструктура с изкуствен интелект, обяви днес своите технологични прогнози за 2025 г. През следващата година бизнесът и потребителите ще наблюдават трансформация на дигиталните преживявания, гъвкави възможности за въвеждане и използване на изкуствен интелект и все по-голямата му прецизност в изпълняването на сложни задачи. Вече действащият Акт за изкуствен интелект на Европейския съюз (ЕС) ще постави още по-голям акцент върху отговорното му използване и бизнесът ще инвестира в технологии, които помагат да се спазват изискванията и да се подобри качеството на данните.
„Компаниите, които имат ясни цели и инвестират в гъвкави и сигурни решения, ще изпъкнат като лидери в днешния дигитален свят, който става все по-персонализиран и оптимизиран чрез изкуствен интелект“, каза Лилия Месечкова, старши вицепрезидент „Управление на продукти – дигитални преживявания“, Progress. „Използването на изкуствения интелект като помощен инструмент за повече ефективност и прецизност по етичен и отговорен начин ще е печелившият подход през 2025 г. Нашите клиенти знаят, че в Progress ще намерят продуктите, експертизата и визията, които ще им помогнат да бъдат успешни в тази нова среда.“
Нова трансформация на дигиталните преживявания, водена от изкуствения интелект
През 2025 г. ще започнем да наблюдаваме сливането на различни технологии, които ще ускорят еволюцията на дигиталните преживявания и разработването на приложения. В основата ще е сливането на свръхперсонализацията, способствана от изкуствен интелект, с новостите в периферните изчисления. Тази комбинация ще позволи на приложенията да предоставят високоперсонализирани потребителски изживявания с безпрецедентна точност и скорост. Чрез обработка на данни периферните изчисления ще позволят на алгоритмите с изкуствен интелект да вземат решения в реално време, адаптирайки съдържанието, интерфейсите и функционалностите към предпочитанията и поведението на отделните потребители почти мигновено.
Изкуственият интелект ще бъде достъпен без големи финансови инвестиции
Платформите за AI като услуга (AI-as-a-Service) ще станат по-популярни, предоставяйки на бизнеса достъп до AI без значителни инвестиции. Те ще премахнат бариерите за адаптирането към AI и ще дадат възможност за скалиране и гъвкавост, така че компаниите да използват технологията само толкова, колкото им е необходима. Ключова роля тук ще играят ботовете и виртуалните асистенти, които все повече ще се подобряват благодарение на по-усъвършенстваните дълбоко обучение, алгоритми за машинно обучение, обработка на естествен език (NLP) и човешко взаимодействие с технологиите.
„Агентен” AI”: Новият колега в офиса
Агентите, базирани на изкуствен интелект, ще могат не само да предоставят отговори, но и да предприемат проактивно действия. Те ще работят автономно за постигането на конкретни цели, взаимодействайки си с хора и други системи, и ще изпълняват сложни задачи с по-голяма прецизност. За разлика от днешните AI базирани инструменти, тези агенти ще вземат активно решения, ще управляват работни процеси и ще си сътрудничат в реално време с човешки екипи. Това ще доведе до по-голяма ефективност и ще улесни вземането на решения от ежедневни задачи до стратегически инициативи.
RAG технологиите ще подобрят качеството на данните
Един от големите проблеми с генеративния изкуствен интелект е т. нар. халюциниране или способността на технологията да дава подвеждащи или некоректни отговори. Неточната информация може да бъде причина за грешни и ощетяващи бизнеса решения, както и за липса на доверие в AI системите. Технологиите за извличане и обработка на данни – т. нар. RAG (Retrieval Augmented Generation) – свързват бизнес данните с генеративни AI модели, добавяйки специфичен контекст и значение. Така те могат да идентифицират и да намалят халюцинациите на генеративния AI, увеличавайки коректната интерпретация на данните и допринасяйки за вземането на правилни решения.
Отговорното използване на AI – с още по-голям приоритет
С въвеждането на Акта за изкуствен интелект в ЕС на 1 август 2024 г. отговорното използване на AI ще стане още по-важен приоритет. За да бъде в полза на бизнеса, използването на AI трябва да включва човешки контрол, прозрачност и валидиране на автоматично генерираните резултати. Бизнесът ще инвестира във въвеждането на инструменти, които автоматично откриват и смекчават предубежденията в данните, проследяват използването на технологията навсякъде в организацията и дори генерират отчети за съответствие за регулаторните изисквания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.