Тайната на професионалния успех е... очевадна

Тайната на професионалния успех е... очевадна

Тайната на вашия успех е да помните какво трябва да правите и наистина да го правите. Ако ви звучи безумно очевадно, нека ви попитам: Ден след ден, дори когато срещате трудности, вършите ли правилните неща?

Повечето хора не – те се опитват да са по-умни или по-добри, или по-хитри, или по-независими от останалите. В продължение на много години и аз бях жертва на тези клопки.

Прекарах голяма част от кариерата си, стремейки се да бъда поне един от най-умните хора в стаята. За това си имаше основателна причина – такава ми беше работата.

Ето и историята накратко: технологичните компании обожават „мисловното лидерство“, понеже то им помага да продават продуктите си. Години наред ми плащаха, за да изнасям лекции по „мисловно лидерство“ и да ръководя обучения. В един момент обаче ми просветна, че, опитвайки се да изобретя собствена по-умна версия на света, се държах по-глупаво от почти всички останали. Всичко беше само на думи; само един човек, който се опитваше да изобрети „най-новия хит“.

Един ден получих прозрение: хората не се нуждаят от „най-новия хит“, а от по-добри начини да помнят, че трябва да вършат правилните неща. С други думи, знаем какво да правим, но просто не го правим. Може би причината е в липсата на воля, яснота или упорство.

Прост пример: ако искате да отслабнете... трябва да ядете по-малко и да спортувате повече. Знаете това. Но можете ли да го запомните, докато вечеряте с приятели, пиете втора чаша вино и си поръчвате десерт?

За да проверя способността си да реша този проблем, отказах алкохола за цяла година. Към момента волята ми все още е силна при отсъствието на алкохол. Ако все още работех в сферата на „мисловното лидерство“, вероятно щях да промотирам въздържанието си като „безалкохолната диета“, макар че едва ли някой би се подложил на нея.

Така че да помним какво е важно, често изисква да разбираме средата и своите силни и слаби страни.

В контекста на една компания – малка или голяма – се среща същият проблем. Някой има визия – практична и смислена. Екипът я възприема, но 2 месеца по-късно нещата се объркват. След 4 месеца пък цари пълен хаос.

Не можете просто да назовете решението. Идентифицирането му далеч не е достатъчно. Трябва да го помните ден след ден.

Трябва да помагате на другите да превъзмогват уникалните си човешки предизвикателства, които в голяма степен се въртят около факта, че ни липсва воля, яснота или упорство. Вероятно тези три качества липсват и на компанията ви – особено яснотата.

Вместо да раздадете на служителите си по книга и да им кажете „Направете това“, изгответе план да повтаряте същото послание хиляди пъти. Да, хиляди. Превърнете го в поредица от картинки, добавяйте го в разговори или формуляри и го внедрете в процесите. Ако искате дори кръстете любимия си сандвич в столовата на своята визия.

Сторете същото и у дома. Не си купувайте книги на тема „Как да родя гениална идея“, а такива, които ще ви помогнат да фокусирате енергията и вниманието си върху онова, което вече знаете, че трябва да правите. Присъединявайте се към групи и създавайте приятелства със същата цел. Бъдете радикални... ако кварталът ви предразполага към прекомерно ядене, пиене и мързелуване, преместете се. Да, преместете се! Знаете какво трябва да правите. Ще го направите ли, или просто ще търсите по-лесен начин, за който можете да се преструвате, че е правилен?

Брус Касанофф, кариерен консултант и биографичен писател, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ