На резервната скамейка

На резервната скамейка

Понякога изглежда, че най-големият работодател в света е „Понастоящем търся заетост“. Причината е, че ловците на работа често използват тази фраза в заглавната част на LinkedIn профилите си или създават въображаема компания с това име. Симпатично, а? Всъщност не съвсем. Тази фраза е една от най-добрите, ако искате драстично да забавите процеса на намиране на работа. Ето защо.

„Понастоящем търся заетост“ е като алена буква – представя ви като жертва на лошия късмет.

Пробужда съжаление. Признак е на отчаяние. Все едно крещите „Много ми трябва работа, при това бързо!“

А работодателите не наемат отчаяни хора. Те се чудят какво ги е направило такива. Дори да изглеждате като силен кандидат, започват да се тревожат дали не сте пропуснали нещо.

Не всички използват тази фраза като заглавна; погледнете изображението към статията – един потребител си е направил труда да създаде фирмен профил на „Понастоящем търся заетост“. Може би смята това за симпатичен начин да каже, че посвещава всяка свободна минута на търсенето на работа.

Е, не е.

Бъдете горди, дори дълбоко в себе си да се чувствате малко отчаяни.

Убива контекста. LinkedIn има над 430 милиона потребители и всеки път, когато някой търси потенциални служители, вие се конкурирате с всички тях за внимание. Заглавието на профила ви е вашият начин да се откроите. То дава някакъв контекст за човека, който сте.

Ето ви две заглавия. Искам да ми кажете кое ви се струва по-привлекателно:

Джон Доу: Понастоящем търси заетост

Джон Доу: Експерт по обслужване на клиенти за луксозни хотели.

Второто е доста конкретно и осигурява на читателя важен контекст. Първото обаче оставя единствено впечатлението, че сте готови да приемете почти... всяко... предложение за работа.

Контекстът е всичкo. Може да знаете, че имате 8 години опит в изграждането на бази данни в търговията с пакетирани стоки, но следващият ви работодател няма тази информация... освен ако не го накарате да погледне под заглавието. Но защо който и да било работодател би губил от ценното си време заради човек, който на практика сам си слага етикета „Анонимен бивш професионалист“?

Не казва нищо за силните ви страни. Независимо дали сте безработни, гладни или уморени, тези обстоятелства не отразяват вашата същност. Ако сте сключвали сделка за $5 милиона, кажете си. Ако сте създали 30 уебсайта за електронна търговия, изложете тази информация на видимо място в профила си.

Не започвайте със слабостите, а с предимствата си.

Вие сте съвкупност от умения и опит. Притежавате множество дарби. От вас зависи да ги представите по възможно най-интересния и атрактивен начин.

Ето какво ви предлагам: прекарайте половината от времето си в търсене на работа, а другата половина във вършене на нещо стойностно – доброволен труд, придобиване на нови умения, писане на статии или дори книга; направете поредица от видеоклипове.

С каквото и да се занимавате, представете го така, че да се гордеете да говорите за него. След това добавете един параграф в края на LinkedIn Summary секцията в профила си, в който описвате тази дейност. Например така:

„Докато си търся работа като главен финансов директор в сферата на здравеопазването, работя за инициативата „Жилища за ветерани“ и помагам на млади неправителствени организации да си набавят финансиране.“

Намирането на работа може да отнеме време, но всичко, което ви трябва, е позитивна и проактивна нагласа, че рано или късно ще станете от резервната скамейка.

Брус Касанофф, професионален инструктор и биографичен писател, за LinkedIn.com

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса