Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|5 въпроса за повече сделки
Най-голямата грешка, която един продавач може да направи е да не задава правилните въпроси към евентуалните купувачи.
Посредствените продавачи ще се фокусират основно над компанията, за която работят и всички нейни услуги и предимства, които тя предлага. Те ще говорят до безкрай за функционалността на техния продукт и предимствата му пред този на конкуренцията.
Често, обаче дори добрите продавача правят грешката да не задълбаят достатъчно надълбоко в интересите на купувача и просто да приемат първият отговор, който потенциалният клиент дава.
Колкото по-добри са въпросите, които задавате, толкова повече ще научите за потребителите и техните нужди.
Ето и 5 въпроса, които може да ви дадат всички отговори, от които имате нужда, за да сключите повече сделки за по-кратко време.
1.Защо? Защо? Защо?
Вашата работа като продавач е да намерите отговора на въпросите, като задавате въпрос „Защо?“ докато не стигнете до корена на проблема, който купувачите очакват да разрешите.
Защо някой иска да работи с вас и какво се надява да спечели от тази сделка?
Ако се задоволите само с първия отговор на тези въпроси, ще стигнете само до повърхностно разбиране на техните проблеми и приоритети. Ако обаче се задълбочите и прескочите първоначалните представи, ще откриете истинските им мотиви.
Когато ваш клиент ви казва, „Искаме да увеличим продажбите“, може да вникнете по-надълбоко с въпрос като: „Какви са продажбите в момента и какво точно правите?“, или „Каква е причината този подход да не работи при вас досега?“
За да сключите сделки, трябва да научите отговорите на тези по-конкретни въпроси, за да бъдете наистина убедителни във вашите предложения.
2. Защо сега?
Всеки продавач знае, че времето е от решаващо значение за това дали вие ще финализирате дадена сделка, или не. Ако обаче не задавате правилните въпроси на потенциалните клиенти, може да не забележите дребни пречки и възражения, които да се превърнат в причина за провалена сделка.
Какво кара някой да се интересува от сделка с вас в точно този момент?
Дали това е нещо, за което те се мислили от известно време, или интересът им е по-скорошен? Изправяли ли са се пред този проблем преди и били ли са успешни в неговото разрешаване? Ако не, защо?
Ако получите отговори на тези въпроси ще имате много по-добра представа за това как да сключите сделките по-бързо, а също така и ще се справите и с потенциалните възражения, преди те дори да се проявят.
3. Кой ще отговаря за това?
Ако не зададете този въпрос, може да се окаже, че говорите с човек, който няма правомощията да вземе окончателно решение.
Трябва да задавате въпроси, с помощта на които да разберете ролята, която този човек заема в организацията и в процеса на вземане на решения.
Лесен начин да достигнете до тази информация е ако просто попитате: „Какъв е процеса за вземане на решения във вашата компания? Може ли да разясните ситуацията?“
Това също така е подходящ момент да попитате за бюджета и времето, с които те разполагат.
Ако разберете, че човекът, с който говорите не е на позиция, от която зависи сключването на сделката, пробвайте да получите достъп до лице, което е директно отговорно за нейното финализиране. Ако не успеете, поне опитайте да съберете достатъчно информация за него и за процеса на вземане на решения в организацията, за да подходите към разговора от изгодна за вас позиция.
4. Мога ли да ви покажа ...?
След като получите достатъчно отговори, за да разберете истинските нужди и желания на потенциалния клиент, може да включите собствените си цели в преговорите.
Никога не опитвайте да продадете нещо на клиент, преди да го попитате за неговите приоритети и нужди, ако не искате да изглеждате като човек, който се интересува само от собствените си цели.
Чудесен начин да постигнете това е с въпроса: „Как изглежда успешният резултат за вас?“
След като получите отговор на този въпрос, може да кажете нещо от рода на: „Искате ли да ви покажа как нашият продукт може да ви помогне да разрешите този проблем?“
5. Какво ще се случи, ако не го направите?
Най-добрият търговците винаги мислят за следващия ход в аванс.
За да сте готови да се справите с възражения или с потенциални клиенти, които отказват среща в последния момент, трябва да разберете какви са алтернативите, които купувача има.
Използвайте въпроса: „Какви други опции разглеждате в момента?“ или „Ако не изберете нашето предложение, към какво ще се ориентирате?“
Отговорите на тези въпроси ще ви покажат не само конкурентите, с които вашите клиенти контактуват в момента, но и техните истински приоритети и желания.
Ако алтернативата за тях е „просто да не правят нищо“, то най вероятно това не е точния момент за сделка или приоритетите им са погрешни. В този случай може да се опитате да им разясните последствията, които може да изникнат ако не решат проблемите си навреме.
Heather R. Morgan, основателка на Salesfolk, за inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.