3 навика, от които трябва да се отървете

3 навика, от които трябва да се отървете

От вашите ежедневни навици, до голяма степен зависи дали бизнесът, с който сте се заели, ще  бъде успешен или пълен провал.

Ако искате да станете успешен предприемач, най-добре е да следвате примера на хората, които вече са се доказали в тази сфера. Здравословното хранене, физическите упражнения и спестяването на пари са само част от навиците, които могат да окажат положително влияние върху вашия бизнес.

Истината е, че има много навици и привички, които могат да ви бъдат от полза, както в личния така и в професионалния ви живот. За съжаление има и няколко лоши навика, от които трудно се отвиква.

Това са 3 навика, които могат да съсипят вашия бизнес.

1. Обръщате повече внимание на историята, а не на фактите

Преди няколко седмици сте уведомили най-добрия си търговец, че неговата производителност е намаляла и, че трябва да работи по-здраво, за да подобри резултатите си.

След този случай,  той престава да идва на вашите седмични срещи. Започвате да си мислите, че той ви е ядосан и че търси работа на друго място. Вие сам създавате сюжет, който най-вероятно е неточен.

Фактите в случая са следните: вие сте и казали, че служителят ви трябва да повиши своята производителност, а той е пропуснала две срещи. Много е лесно да смесите фактите с историята, която сте създали в главата си.

Историите носят със себе си емоции, които ни карат да реагираме по определен начин, често породен от неверни изводи. Ако искате да бъдете ефективен лидер, трябва да се окажете от навика да измисляте всевъзможни истории, с които да обясните случващото се. Отделете фактите от измислицата и базирайте решенията си на това, което знаете със сигурност.

2. Доверявате се само на това, в което самите вие вярвате

Това, в което вярваме е твърдо насадено в нашето съзнание, най-вече от други хора, в продължение на голяма част от нашия живот. За да изградите нов бизнес, трябва да бъдете иновативни, а това означава, че трябва да подложите на съмнение вашите убеждения и знания.

Тони Шей, изпълнителен директор на онлайн магазина за обувки Zappos, в началото не е вярвал, че има хора, които биха купили обувки по интернет, тъй като те няма как да ги изпробват.

От друга страна, Стив Джобс, напук на своите критици, вярваше, че телефонът не трябва да бъде просто телефон, че той може да бъде компютър, фотоапарат и музикален плейър.

Изключително трудно е да се откажете от идеи, в които сте вярвали цял живот.

3. Игнорирате критиките.

Определено трябва да имате солидно его, за да изградите бизнес империя. За да създадете компания от ранга на Virgin, трябва да вярвате, че вие можете да бъдете, който си поискате и да постигнете всичко, което си поставите като цел.

Имайки това предвид, един от най-трудните навици, с който трябва да се разделите е тенденцията да надценявате своите възможности. Когато клиент или служител ви каже, че вашият продукт или услуга не става, вие не се отдавайте на първичния си инстинкт, да защитавате честта на бизнеса, който сте създал.

Представете си, че имате 500 позитивни отзива и един крайно негативен. Лесно е да игнорирате лошата оценка, но истината е, че от нея може да научите много повече отколкото от тези 500 положителни ревюта. 

Стейси Алкорн, автор на „Reach! – Dream, Stretch, Achieve Influence" и собственик на LAER Realty Partners, за Enterpreneur.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня