Във ФИФА смятали подкупите за нормална практика

Във ФИФА смятали подкупите за нормална практика

Американски съд публикува показанията на трима бивши служители на ФИФА, разследвани за корупция, които заявяват, че са смятали получаването на подкупи за установена практика в организацията.

Тримата са признали вината си и са се съгласили да платят компенсация от общо 37,5 млн. долара, съобщи Би Би Си. Един от тях е бившият вицепрезидент Джефри Уеб, който е свидетелствал, че е „използвал пълномощията си за получаване на подкупи за лична изгода“.

Уеб признава, че през 2012 г. е бил предупреден, че различни компании ще му предложат пари за ексклузивните права за излъчване на мачове, но сметнал, че в този бизнес това се смята за напълно нормално. Бившият висш чиновник признава вината си, че е получил незаконни приходи от 2012 до 2014 г. По това време е взел подкупи включително за излъчването на мачовете от световните шампионати през 2018 и 2022 г.

Освен това Уеб признава, че е опитал да излъже подчинените си и да легализира незаконно получените пари чрез банкови преводи от сметки в САЩ към сметки в Панама и на Кайманите.

Уеб заедно с другите двама, по-нископоставени функционери на футболната централа -  аржентинеца Алехандро Брсако и бразилеца Жозе Маргилеш, са под домашен арест. Делото им е насрочено за юни.

В разследването за корупция, започнало от САЩ, са привлечени около 40 служители и шефове на търговски компании, плащали рушвети на шефове във ФИФА.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера