"Адидас" и "Найки" в епична битка за продажби
Освен футболен талант и хъс в световното първенство са впрегнати и много финансови интереси. За гигантите "Адидас" и ”Найки" битката на пазара на спортни стоки е не по-малко оспорвана отколкото на терена.
Двете марки се настроиха за Мондиала в ЮАР с мащабни кампании и закани. След изиграването на половината мачове от турнира двете компании започнаха двубой на дребно.
"Адидас" изчисли, че 28% от всички футболисти на Мондиала носят бутонки на германската марка. Те са отбелязали 26 гола, което прави коефициент 0.126 на чифт. Големият конкурент "Найки" обува 44% от играчите, но голмайсторският му коефициент е 0.083 на чифт.
В задочния спор "Найки" също излиза с добър аргумент, като се позовава на статистиката. Десетте отбора, които носят обувките на американската компания, са спечелили осем победи и са завършили седем пъти наравно (31 точки). "Адидас" спонсорира 12 тима на световното, сред които Аржентина, Испания и Германия, като до средата на турнира те имат девет победи и пет равенства (32 точки).
Двете марки доказват, че при подобна борба за всеки клиент са важни и най-малките детайли. "Адидас" очаква в края на годината да отчете 1.5 млрд. евро приходи от продажбата на футболни стоки. Изпълнителният директор Херберт Хайнер каза, че германската компания "е била, е и ще продължи да бъде водещата фирма във футбола". "Найки" пък остава на върха като спортна марка.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.