Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Петя Стоянова
Управляващ собственик на агенция за стратегически дигитален маркетинг Power Brand
Петя Стоянова
Управляващ собственик на агенция за стратегически дигитален маркетинг Power Brand
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Петя Стоянова е съосновател на дигитална агенция Power Brand. Дългогодишният ѝ опит на ключови маркетинг позиции в големи международни компании, създаването и налагането на много марки, продукти и високотехнологични услуги е основа на увереността ѝ бързо да анализира и решава проблемите на клиентите и съвместно със съдружника си Владимир Саралиев и своя екип да намират най-ефективните решения.
Споделя, че основна характеристика на иноваторската ѝ натура е непримиримостта със статуквото във всичките му измерения. „Винаги търся най-ефективния начин за решаване на проблемите, което често води след себе си непопулярни и в повечето случаи иновативни начини на работа. Смятам, че иноватор може да бъде всеки, стига да има желанието и силата да застане зад нови идеи и да им повярва“, добавя Петя Стоянова.
Дигитална агенция Power Brand предлага цялостни дигитални решения на своите клиенти, използвайки собствена методология и холистичен подход за ефективно постигане на целите.
Q&A
„Ние правим иновации, като започваме с клиента и работим „назад“. Това се превръща в пробен камък за начина, по който изобретяваме“, споделя основателят на „Амазон“ Джеф Безос. Доколко споделяте подобна стратегия и каква е вашата формула за успешна иновация в сферата на дигиталния маркетинг?
Донякъде мога да се съглася с тази формула за иновации. Тя дава отлични резултати в индустрии, където клиентът знае какво търси, какво му харесва и какви са проблемите, с които се сблъсква. Но има „нови“ индустрии, където иновациите са базирани на опита и прозрението на изобретателите, на създаването на продукти и услуги, основани в повечето случаи на неосъзнати потребителски нужди. Като дигитална агенция ние сме иноватори в подхода към това, което правим, защото поглеждаме към проблемите на клиентите като лекар към пациент. Не се доверяваме само на симптомите, с които те идват при нас, и не работим само по тяхното отстраняване, а правим пълен анализ на състоянието на дигиталните активи на клиентите ни. Всички канали за комуникация и асети в дигиталния маркетинг са взаимосвързани и влияят върху поведението и преживяванията на потребителите.
Смятате ли, че иновациите са специфичният и най-ефективен инструмент на новото предприемачество?
Някой беше определил иноваторите като разбивачи на митове. Напълно споделям това виждане и смятам, че иновациите са в основата на предприемачеството и на всеки успешен бизнес. За да си предприемач, е необходимо, освен да притежаваш различен поглед върху начина, по който се прави бизнес в дадена област, да имаш желанието и упоритостта да превръщаш идеите си в реалност. Според мен бизнес без иновации и различно мислещи хора е обречен на фалит рано или късно.
Каква е силата на холистичния подход в дигиталния маркетинг?
Основната идея зад холистичния подход е, че всеки елемент в дигиталната екосистема влияе на другите и е необходимо да се разглеждат взаимодействията между тях, за да се постигат най-добри резултати. Това, което правим за нашите клиенти, е първо да разберем какво искат да постигнат, какви са им очакванията и доколко те са реалистични с наличните ресурси. Преминаваме през обстоен одит на всичките им дигитални асети – от страниците им, как се представят органично при търсения, колко са активни в профилите си в социалните медии, каква е ангажираността на потребителите им; проверяваме свързаността и настройките на всички платформи за информация и анализи за измерване на поведението на потребителите, качество на клиентските бази и пр. Разполагайки с тези данни, почти винаги модифицираме първоначалното задание на клиента и поставяме нови приоритети за постигане на целите.
Какви тенденции задават иновациите във вашия бранш и каква отговорност изискват?
Няколко са тенденциите на нашия пазар, които считам за изключително важни за бизнеса. Това е SEO оптимизацията на страниците с цел привличане на по-качествен органичен трафик не само по основни ключови думи, но и по разширени такива. Тази дейност заема все по-важна роля в маркетинг стратегията на компаниите, защото е средство за налагане на бизнеса и оптимизиране на разходите. Видеомаркетингът и използването на TikTok като канал за комуникация са ключови за ангажиране на потребителите и продажбите през социалните платформи. Използването на AI и автоматизацията в комуникацията с клиентите е световна тенденция, която считам, че доста бързо навлиза и при нас. Важна тенденция е и ролята на инфлуенсърите в комуникационните миксове и по-конкретно инвестирането в личности, които са не просто „тренди“, а предоставят полезно съдържание с добавена стойност за потребителите.
|
Ключови думи
бизнес
жени
лидери
лидерство
развитие