Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4

Икономическата несигурност е провокатор

МИЛЕНА БОНЗАНИНИ - директор дигитални медии, „dentsu България“

Автор:

Милена Бонзанини

Снимки:

Личен архив

Икономическата несигурност е провокатор

Икономическата несигурност е провокатор

МИЛЕНА БОНЗАНИНИ - директор дигитални медии, „dentsu България“

Икономическата несигурност е провокатор
МИЛЕНА БОНЗАНИНИ - директор дигитални медии, „dentsu България“
quotes

Дори и в условията на забавяща се икономика поведението на потребителите в медиите се развива с бързи темпове. Където и да погледнем през 2023 г., виждаме все по-голямо рзнообразяване на функционалности и услуги – платформи за съдържание, които добавят търговия, и платформи за търговия, които добавят реклами и съдържание, всички те се опитват да намерят нови начини да спечелят вниманието и доверието на своите потребители. Това може би е най-изявеният тренд през 2023 г. наред с нарастващото значение на съдържанието и качеството.

Икономическата несигурност винаги провокира креативността в бизнеса и медиите. Необходимостта от спестяване на разходи и ефективност възвърна интереса към „вниманието“ като мерна единица за ефективност на рекламата – все повече брандове обръщат внимание на съотношението цена – качество, за да разпределят бюджетите си в различните дигитални платформи. Това доведе и до тенденцията времето, прекарано във видео стрийминг, финансиран от реклами, вече да изпреварва времето, прекарано в платформите, които предлагат абонаментно видео съдържание като Netflix. Същевременно светът без бисквитки, който очакваме съвсем скоро да стане реалност, задвижва иновациите в дигиталната реклама и новите начини за ефективно таргетиране на потребителите по безопасен и етичен начин.

Следващото голямо нещо, което ще промени из основи медийната индустрия, е интегрирането на изкуствения интелект. Той има потенциала да еволюира начина, по който се създават, разпространяват и потребяват медиите. Възходът на изкуствения интелект ще трансформира медийната индустрия, като даде възможност за персонализиране на съдържанието, достъп до повече прозрения, базирани на данни, подобрено потребителско изживяване, автоматизация и по-добре таргетирана реклама. Гаранцията за отговорни и етични практики при неговото внедряване обаче ще бъде от ключово значение за използването на трансформационния му потенциал в медийния пейзаж.