Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Експертите говорят: PR индустрия
Как ще изглежда PR индустрията през 2024 г.?
Експертите говорят: PR индустрия
Как ще изглежда PR индустрията през 2024 г.?
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Имиджовото брандиране и оригиналният криейтив не са достатъчни
Катя Димитрова, управляващ партньор на комуникационна група „Интерпартнерс/ИнтерИмидж“
Влиянието на технологиите в комуникациите безспорно e трансформационно. Пандемията катализира бързото внедряване на решения, но на фона на новите инструменти днес технологиите за срещи и електронна търговия изглеждат като базово ниво. В някаква степен са. Технологиите повишават скоростта на процесите в комуникациите, улесняват проучванията на пазара и конкуренцията, дават в пъти по-добра отчетност при завършване на проекти, особено медийни и дигитални. Те повишават и качеството на част от комуникационните услуги като разпространение на новини и анализ на данни. Дават блясък и допринасят за персонализация и сигурност при събития. Не мога да пропусна и отпечатъка на технологиите върху текстовото и визуалното съдържание. С основната уговорка, че експертите трябва да ги владеят изключително добре, за да ги приложат и това да има позитивен ефект, а да не нанесе вреда. Не на последно място – те следва да се използват етично и информирано за получателя на посланията.
В PR индустрията през 2024 г. се очакват нови полета за комуникация. Кампаниите за работодателска марка добавят нов фокус – устойчивост. Комуникациите по теми равнопоставеност, разнообразие и приобщаване (DEI = Diversity, Equality & Inclusion), както и управление на отговорността към околна среда и общество (ESG), се превръщат в основна линия на бизнесите, независимо от техния мащаб и сфера. Бизнесът ще инвестира в целеви комуникации – нишови, общностни, вътрешни. Няма комуникационна кампания без дигитално присъствие и в този смисъл няма как да говорим за дигитални комуникации като отделна тема. За имиджови кампании ще говорим само когато бизнесите наистина инвестират в нещо със смисъл и се „вплитат“ в него интерактивно – независимо дали е медия, формат или събитие. Понятия като имиджово брандиране ще са отживелица. Понятия като оригинален криейтив също – последният ще работи само ръка за ръка с бизнес решение.
Технологии под контрол
Галина Паунчева, главен изпълнителен директор, d:istinkt
Технологиите променят начина, по който комуникираме и взаимодействаме със заобикалящия ни свят. Това се отразява и на PR индустрията основно върху свързването с целевите аудитории, реализирането и измерването на ефективността на стратегиите и кампаниите.
Появата на социалните медии е безспорно съществен фактор в трансформацията на индустрията в последните десетилетия. Бизнесите вече имат директен канал за комуникация с потребителите и обществото благодарение на платформи като Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok и т.н. Използването на социалните медии, комбинирано с традиционните информационни канали, значително увеличава възможностите за обхват и реализация на комуникационни кампании и позволява директно ангажиране с аудиторията.
Навлизането на изкуствения интелект в ежедневието ни несъмнено беше най-обсъжданата тема през последната година. Това е съвсем естествен етап от развитието на технологиите и трябва да се приема за нещо нормално от всекидневието ни, с което е нужно да бъдем в синергия. То вече не е революционно, а е нашето настояще.
Всички тези възможности отварят врати за по-добри, креативни и иновативни PR стратегии, както и за по-бързо и ефективно измерване и анализиране на данните. Особено важно е инструментите, които предоставя AI, да бъдат използвани от PR консултантите експертно, за да управляват репутацията и комуникационните стратегии на клиентите си. С това целим да се запази и подобри високото ниво на професионализъм в сектора.
PR индустрията ще продължи да се развива и усъвършенства през 2024 г. Пред нас се очертават редица възможности, но и предизвикателства. PR професионалистите трябва да се адаптират бързо към променящото се потребителско поведение, да управляват постоянния поток на информация и да са винаги добре запознати с новите тенденции и инструменти. Ако тези промени се използват по най-добрия начин, несъмнено годината ще бъде успешна не само за PR специалистите, но и за индустрията.
Обречени на изоставане
Ружа Загорска, управляващ партньор на Site Media
Комуникационната индустрия претърпява огромно развитие през последните години. Един от факторите е навлизането на различни технологични решения, които изцяло променят начина, по който бизнесът работи. Пример са технологиите за отдалечени срещи, които позволиха отношенията с клиентите да се случват от разстояние, както и събитията да се провеждат онлайн или поне да имат огромна онлайн аудитория.
Приложенията с изкуствен интелект стремително навлизат в практиката на комуникационните експерти. Генерационните приложения помагат при създаване на текстове, илюстрации, клипове или цялостно визуално оформление. Даже вече се развива нова професия – създатели на скриптове за подобни приложения.
За съжаление, технологиите позволяват и огромно развитие на фалшивите новини и пропагандата. Видео съдържание с т.нар. технология „дийп фейк“ вече е почти неразличимо от истинското, особено за по-възрастната публика. Клипове с лица на известни хора, които уж произнасят думи, записани от друг, се появяват непрекъснато и носят потенциална комуникационна заплаха за всяка компания или институция. Много държави и комуникационни асоциации вече започват да работят по темата с етичните норми при използване на приложения с AI. International Communication Consultancies Organization (ICCO), най-голямата световна организация на PR агенции и национални асоциации, прие официални Етични правила за работа с такива приложения.
През 2024 г. очакваме технологиите да продължават да предлагат нови изключителни инструменти в генерирането на съдържание, в организацията на събития и промоции, в прецизното таргетиране и отчетност на кампаниите. Хората станаха много изискващи, много търсещи и не се задоволяват с елементарни подходи и решения. Компаниите и институциите, които не възприемат новите комуникационни инструменти и не променят цялостното си комуникационно поведение, са обречени на изоставане.
|
Ключови думи
PR индустрия
технологии
социални медии
социални мрежи
изкуствен интелект