Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4

Експертите говорят: PR индустрия

Как ще изглежда PR индустрията през 2024 г.?

Експертите говорят: PR индустрия

Експертите говорят: PR индустрия

Как ще изглежда PR индустрията през 2024 г.?

Експертите говорят: PR индустрия
quotes

Имиджовото брандиране и оригиналният криейтив не са достатъчни 

Катя Димитрова, управляващ партньор на комуникационна група „Интерпартнерс/ИнтерИмидж“

Влиянието на технологиите в комуникациите безспорно e трансформационно. Пандемията катализира бързото внедряване на решения, но на фона на новите инструменти днес технологиите за срещи и електронна търговия изглеждат като базово ниво. В някаква степен са. Технологиите повишават скоростта на процесите в комуникациите, улесняват проучванията на пазара и конкуренцията, дават в пъти по-добра отчетност при завършване на проекти, особено медийни и дигитални. Те повишават и качеството на част от комуникационните услуги като разпространение на новини и анализ на данни. Дават блясък и допринасят за персонализация и сигурност при събития. Не мога да пропусна и отпечатъка на технологиите върху текстовото и визуалното съдържание. С основната уговорка, че експертите трябва да ги владеят изключително добре, за да ги приложат и това да има позитивен ефект, а да не нанесе вреда. Не на последно място – те следва да се използват етично и информирано за получателя на посланията.

В PR индустрията през 2024 г. се очакват нови полета за комуникация. Кампаниите за работодателска марка добавят нов фокус – устойчивост. Комуникациите по теми равнопоставеност, разнообразие и приобщаване (DEI = Diversity, Equality & Inclusion), както и управление на отговорността към околна среда и общество (ESG), се превръщат в основна линия на бизнесите, независимо от техния мащаб и сфера. Бизнесът ще инвестира в целеви комуникации – нишови, общностни, вътрешни. Няма комуникационна кампания без дигитално присъствие и в този смисъл няма как да говорим за дигитални комуникации като отделна тема. За имиджови кампании ще говорим само когато бизнесите наистина инвестират в нещо със смисъл и се „вплитат“ в него интерактивно – независимо дали е медия, формат или събитие. Понятия като имиджово брандиране ще са отживелица. Понятия като оригинален криейтив също – последният ще работи само ръка за ръка с бизнес решение.

Технологии под контрол 

Галина Паунчева, главен изпълнителен директор, d:istinkt

Технологиите променят начина, по който комуникираме и взаимодействаме със заобикалящия ни свят. Това се отразява и на PR индустрията основно върху свързването с целевите аудитории, реализирането и измерването на ефективността на стратегиите и кампаниите.

Появата на социалните медии е безспорно съществен фактор в трансформацията на индустрията в последните десетилетия. Бизнесите вече имат директен канал за комуникация с потребителите и обществото благодарение на платформи като Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok и т.н. Използването на социалните медии, комбинирано с традиционните информационни канали, значително увеличава възможностите за обхват и реализация на комуникационни кампании и позволява директно ангажиране с аудиторията.

Навлизането на изкуствения интелект в ежедневието ни несъмнено беше най-обсъжданата тема през последната година. Това е съвсем естествен етап от развитието на технологиите и трябва да се приема за нещо нормално от всекидневието ни, с което е нужно да бъдем в синергия. То вече не е революционно, а е нашето настояще.

Всички тези възможности отварят врати за по-добри, креативни и иновативни PR стратегии, както и за по-бързо и ефективно измерване и анализиране на данните. Особено важно е инструментите, които предоставя AI, да бъдат използвани от PR консултантите експертно, за да управляват репутацията и комуникационните стратегии на клиентите си. С това целим да се запази и подобри високото ниво на професионализъм в сектора.

PR индустрията ще продължи да се развива и усъвършенства през 2024 г. Пред нас се очертават редица възможности, но и предизвикателства. PR професионалистите трябва да се адаптират бързо към променящото се потребителско поведение, да управляват постоянния поток на информация и да са винаги добре запознати с новите тенденции и инструменти. Ако тези промени се използват по най-добрия начин, несъмнено годината ще бъде успешна не само за PR специалистите, но и за индустрията.

Обречени на изоставане

Ружа Загорска, управляващ партньор на Site Media

Комуникационната индустрия претърпява огромно развитие през последните години. Един от факторите е навлизането на различни технологични решения, които изцяло променят начина, по който бизнесът работи. Пример са технологиите за отдалечени срещи, които позволиха отношенията с клиентите да се случват от разстояние, както и събитията да се провеждат онлайн или поне да имат огромна онлайн аудитория.

Приложенията с изкуствен интелект стремително навлизат в практиката на комуникационните експерти. Генерационните приложения помагат при създаване на текстове, илюстрации, клипове или цялостно визуално оформление. Даже вече се развива нова професия – създатели на скриптове за подобни приложения.

За съжаление, технологиите позволяват и огромно развитие на фалшивите новини и пропагандата. Видео съдържание с т.нар. технология „дийп фейк“ вече е почти неразличимо от истинското, особено за по-възрастната публика. Клипове с лица на известни хора, които уж произнасят думи, записани от друг, се появяват непрекъснато и носят потенциална комуникационна заплаха за всяка компания или институция. Много държави и комуникационни асоциации вече започват да работят по темата с етичните норми при използване на приложения с AI. International Communication Consultancies Organization (ICCO), най-голямата световна организация на PR агенции и национални асоциации, прие официални Етични правила за работа с такива приложения.

През 2024 г. очакваме технологиите да продължават да предлагат нови изключителни инструменти в генерирането на съдържание, в организацията на събития и промоции, в прецизното таргетиране и отчетност на кампаниите. Хората станаха много изискващи, много търсещи и не се задоволяват с елементарни подходи и решения. Компаниите и институциите, които не възприемат новите комуникационни инструменти и не променят цялостното си комуникационно поведение, са обречени на изоставане.