Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 3 / 4
Да прегърнем бъдещето: (р)еволюция в BTL маркетинга
В бъдеще рекламата ще включва все повече дигитални технологии и елементи, за да създаде преживявания, в които потребителят истински да се потопи
Да прегърнем бъдещето: (р)еволюция в BTL маркетинга
В бъдеще рекламата ще включва все повече дигитални технологии и елементи, за да създаде преживявания, в които потребителят истински да се потопи
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
1
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
„В дълбините на Космоса една лунна колония гордо носеше логото на Tullamore DEW, символ на празника и ирландския дух. Вълнението беше огромно с наближаването на първото по рода си парти на бранда на повърхността на Луната. Лунният пейзаж се трансформира в ослепителен килим от зеленина, окъпан в блясъка на Tullamore DEW. Астронавти и колонизатори, облечени в елегантни облекла, нетърпеливо се събираха под звездното небе, из което уискито се лееше и летеше свободно. Когато сложиха очилата си за виртуална реалност, царството на възможностите се разшири, отвеждайки гостите към омагьосани келтски пейзажи и легендарни сцени от ирландски пъбове. Радостен смях и келтски мелодии изпълниха лунната атмосфера, отразявайки духа на богатото наследство на Tullamore DEW. Това историческо парти на Tullamore DEW завинаги ще остане в историята на лунните празненства, където магията на Ирландия се преплете с чудесата на Космоса.“
Това, което току-що прочетохте, е един от първите ни експерименти да интегрираме изкуствен интелект в създаването на концепция за брандирано събитие на тема „Първото парти на Tullamore DEW на Луната“.
Историята на комуникационната агенция А ТЕАМ и Tullamore DEW започва преди 25 години. През този четвърт век агенцията е използвала какви ли не подходи в работата си по промотиране на марката – класически промо активности с дегустации, фотостени, промо опаковки, игри с награди, магически „портали“, спонсорства във видеоподкасти и мн.др. Но днес отправяме поглед още по-напред. И може би един ден, вероятно дори след по-малко от век, парти на Луната въобще няма да звучи като научна фантастика, а като събитие, за което изготвяме бюджет.
В постоянно развиващата се сфера на маркетинга и рекламата BTL (Below-the-line) дейностите играят ключова роля в достигането на целевата аудитория. BTL включва нестандартни маркетингови подходи като директен маркетинг, създаване на преживявания, спонсорства и търговски промоции. Докато все повече навлизаме в цифровата епоха и ставаме свидетели на възхода на всякакви нови технологии, става необходимост да проучваме вълнуващите възможности, които крие бъдещето.
И хем на шега, хем с преливащо любопитство, но и с доза предизвикателност все по-често задаваме смелите си (уж) нереалистични въпроси на изкуствения интелект и за секунди получаваме отговори, каквито не сме очаквали, но и за които може би все още не сме готови.
За един от своите клиенти използвахме изкуствения интелект, който да създаде нова рецепта за коктейл. И съставките бяха супер – коментира един от барманите ни
Сливането на цифрови и физически преживявания
В бъдеще BTL рекламата ще включва все повече дигитални технологии и елементи, за да създаде преживявания, в които потребителят истински да се потопи. Добавената реалност (AR) и виртуалната реалност (VR) ще позволят на марките да съчетаят физическия и цифровия свят, позволявайки на потребителите да взаимодействат с продуктите и услугите по още по-иновативни начини. Например AR технологиите могат да предложат виртуални семплинги на продуктите в магазините. VR от своя страна може да пренесе потребителите във виртуални събития или да представи историите на бранда по нов и любопитен начин. Представете си конференция със стотици холограми на делегати, които в реално време слушат лекции или общуват в кафе паузите чрез своите аватари. Нещо, към което Meta вече отвориха вратата си. Компаниите например все повече залагат на свои дигитални дисплеи, а в някакъв момент вероятно и на холограми на своите служители и търговски представители. Май сме го виждали в няколко холивудски кинопродукции, нали? Но реалността все повече започва да прилича именно на фентъзи филмите, на които сме се възхищавали някога. Интеграцията на тези технологии ще направи революция в BTL маркетинга, като ще създаде у потребителите все по-дълбоки връзки с брандовете.
Хиперперсонализация
С наличието на огромно количество данни в наши дни BTL-ът на бъдещето ще използва разширени аналитични инструменти и изкуствен интелект, за да предостави хиперперсонализирани преживявания. Чрез анализиране на поведенческите модели, предпочитанията и демографските данни на потребителите марките ще могат да насочат своите BTL инициативи към индивидуалните нужди на своите клиенти, подобрявайки релевантността и взаимодействието „потребител – бранд“. Чатботовете и виртуалните асистенти, базирани на изкуствен интелект, ще предоставят в реално време на потребителите поддръжка, отговаряйки на въпроси и упътвайки ги по пътя им към покупката. Освен това предварителният анализ ще позволява на марките да предвидят нуждите на потребителите и активно да предоставят целеви оферти, което ще доведе до по-високи нива на удовлетворение на клиентите, респективно до спечелване на тяхната лоялност.
Преживянето е цар
И докато дигиталните технологии все повече ни отделят от битието като време-пространство, то потребителите сякаш имат нужда от все по-различни, уникални и запомнящи се събития, които да им доставят мултисензорно преживяване. Било то чрез тематични събития, пресъздаващи атмосферата на бъдещи или отминали епохи, или пък сцени от книги и филми, а понякога и космически сюжети.
Потвърждение за това черпим както и световните трендове, така и от личния си опит с традиционното лятно Odd Party, посветено на джин Hendrick’s. Целта на събитието е в рамките на 4 часа гостите да се потопят в необичайния свят на уникалния джин и да се запознаят с всички чудати герои, съпътстващи историята му. Затова всяка година концепцията на събитието става по-екстравагантна, героите – все по-любопитни, костюмите им все по-сложни и артистични, а игрите за гостите все по-изненадващи и предизвикателни. И както Hendrick’s всяка година изненадва пазара с ново лимитирано издание с още по-загадъчен вкус, така и очакванията към тематичното парти растат пропорционално. Това налага да ровим все по-дълбоко из дебрите на въображението си, за да доставим тази желана магическа приказка на своите потребители.
Именно „приказките“ са това, което аудиторията жадува да чуе и дори да преживее. Пренаситени от всякакви фестивални прояви, които рязко избуяха в постковид годината, към днешна дата хората имат непрестанна нужда от разнообразие, от нови форми на забавление, дори от предизвикателства – както физически, така и интелектуални. Потребителите искат да станат част от събитието, да имат роля в него и най-вече да се чувстват по-ангажирани и важни за бранда.
А музиката – тя си остава ракета носител за най-впечатляващите партита и до днес, вероятно и завинаги. Докато песента на Валя Балканска лети из кКсмоса, тук на Земята фестивали като Tomorrowland или Elrow привличат все повече фенове не само с известните музиканти и DJ, но и с уникалните си декори, актьори и мултимедия.
Устойчивост
Брандовете говорят все повече за устойчивостта в основните три компонента: опазване на околната среда, икономически растеж и социално развитие. Заражда се ново общество, основаващо се на отговорността за изменението на климата и загубата на биоразнообразието, борбата с неравенството и отстояване на правата на човека, решение за проблема с глобалното замърсяване и достъпа до вода. Съответно и силите на компаниите са насочени към отговорно производство на потребителски услуги и продукти с амбицията за постигане на просперитет за хората и способността им да съществуват заедно, съхранявайки планетата. Това включва намаляване на потреблението на петрол и използване на алтернативни енергии, намаляване на производствените суровини като пластмаса и картон, създаване на нови продуктови линии, съобразени с по-малко въглеродни емисии, и т.н. BTL активностите на бъдещето ще поставят постепенно приоритет именно на тези важни екотеми, давайки по-голяма прозрачност и автентичност на брандовете и техните продукти, тъй като и потребителите на бъдещето ще търсят все по-активно марки с устойчиви и етични принципи.
Маркетинг с влияние и автентичност
Тенденция, която изглежда, че ще се запази и в следващите няколко години, е използването на инфлуенсър маркетинга, тъй като все повече брандове го прилагат като ефективен инструмент. Въпреки това поради наситеността на пазара с влиятелни лица, потребителите изискват по-истински и смислени връзки на инфлуенсърите с брандовете. Ще продължи активната работа с микроинфлуенсъри с малки дори специализирани, но лоялни аудитории. Освен това марките ще се фокусират върху създаването на дългосрочни партньорства с влиятелни лица, създавайки все повече и разнообразни формати – от видеа през лично присъствие до „посланичество“ на марките си по време на брандирани събития.
Възможно развитие на маркетинга е ангажирането на инфлуенсъри при организирането на лични частни празненства – например възможност да получите персонализирано пожелание за сватбата си от Джони Деп. А защо не и директно да присъства на сватбата ви като гост. Или поне като холограма.
Бъдещето на BTL е изпълнено с вълнуващи възможности. С развитието на технологиите все по-бързо ще се променят и BTL инициативите, като включват повече дигитални елементи, но и същевременно доставят все по-дълбоки и смислени преживявания на потребителите. И все повече дигиталното и виртуалното ще се нуждаят от реалистичното и автентичното.
Умението да работим в крак с бързоразвиващия се свят ще помогне на BTL индустрията да създава все по-трайни и лоялни връзки с целевата си аудитория. Но и самата тя да създава нови възможности и да задава нови посоки. Дори и ако те водят към Луната…
|
Ключови думи
BTL индустрия
маркетинг
реклама
дигитализация
иновации