Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Борбата е безмилостно жестока
ИЛИЯ ГРИГОРОВ - творчески директор на gutsandbrainsDDB
Борбата е безмилостно жестока
ИЛИЯ ГРИГОРОВ - творчески директор на gutsandbrainsDDB
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
П рез 2023 г. реагираме на две основни тенденции в рекламата – едното (което представлява по-голяма трудност, защото сме разказвачи на истории преди всичко) е стесняващият се обхват на внимание при потребителите на традиционни и дигитални медии. Имаме все по-малко време да ангажираме реални хора и повече от всякога „борбата е безмилостно жестока“. Още повече че нагласата спрямо рекламата като вид медия е по-скоро негативна и се възприема като нещо „досадно“ и „за пропускане“. И в повечето случаи е така. Имам приятели, които буквално си плащат YouTube Premium абонамента само за да не гледат реклами. Нашата работа в случая е да се отличим достатъчно, за да спечелим внимание. Играем поне по пет партии шах едновременно, като се опитваме да спечелим и стратегически, тоест играта на шах дори не е в изцяло алегоричен смисъл.
Другата много набираща сила тенденция е използването на изкуствен интелект. Отново с негативна конотация спрямо нас, разбира се. Все повече бизнеси използват AI за стратегизиране на дигитални кампании, както и за самото им създаване. От медийно таргетиране до сегментация на потенциални клиенти изкуственият интелект може всичко. Това, което има шанс да промени коренно рекламната индустрия, е агресивната и неподправена автентичност в комуникацията. Ние, като „нагледали се“ на хубави чуждестранни и български кампании, можем да гарантираме, че няма „хубаво“ без човешки елемент. Още повече – във времената, в които всеки отделен човек е медия, няма причина да „роботизираме“ рекламната комуникация. Имаме прекрасни професионалисти, имаме и идеи за творчески решения, но ако продължаваме да казваме „за топлите и студени дни свежа маруля си вземи“ – сякаш наистина е написано от компютър (само че от 1994 г.), няма абсолютно никаква причина рекламата да не се автоматизира. Ако се съсредоточим върху искреността, човещината и това, което ни прави живи организми, не само съдържанието ще е по-интересно – ще имаме по-голям шанс да се свържем с хората и да спечелим вниманието им.
На тазгодишната ФАРА (фестивал на рекламната и медийната комуникация), както и в предишните години, си пролича, че повечето рекламни агенции разчитат на точно това „очовечаване“ на дигиталното – аз и guts&brainsDDB сме много горди, че взехме наградата за първо място на фестивала сред толкова адекватни и будни във времето, в което живеем, професионалисти. Надявам се индустрията да продължава да реагира по същия начин и за в бъдеще.
|
Ключови думи
реклама
YouTube
дигитална реклама
медии
комуникации