Business Signature БРОЙ /// Мениджър 03/2025
Добавената стойност на ритейл сектора
За деветнайсетте си години на българския пазар Kaufland е инвестирала 1,97 млрд. лв. в развитието на националната и регионалната икономика
Добавената стойност на ритейл сектора

За деветнайсетте си години на българския пазар Kaufland е инвестирала 1,97 млрд. лв. в развитието на националната и регионалната икономика


Когато се говори за ритейл сектора, обикновено човек си представя магазини. Магазини, пълни с разнообразни хранителни и нехранителни продукти, с хора и найвече – с възможности да намериш всичко, от което се нуждаеш в ежедневието си, и то на добра цена. Но какво седи зад цялата тази организация?
Цяла една вселена
„Kaufland България“ е сред лидерите в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. Компанията е един от найголемите работодатели в страната с екип от над 7900 служители. Отвъд тези числа обаче има и още нещо, за което рядко става дума – добавената стойност за икономиката и регионите. От стартирането си през 2006 г. компанията е инвестирала 1,97 млрд. лв. в развитието на националната и регионалната икономика. През 2024 г. тези инвестиции продължават да растат, като само за тази година сумата надхвърля 108 млн. лв.
Икономическо въздействие
Добавената стойност на Kaufland за българската икономика надхвърля 1,8 млрд. лв. Всяко работно място в компанията поддържа над шест други, което означава, че тя допринася за създаването и поддържането на над 43 хиляди работни места. Всеки 100 лв., похарчени в Kaufland, генерират допълнителна стойност за икономиката и обществото в размер на почти 80 лв. Концепцията One Stop Shopping и подкрепата на други бизнеси създават допълнителна добавена стойност от 25 млн. лв.
Социална ангажираност
През 2024 г. „Kaufland България“ реализира над 50 проекта, като стойността на финансовите спонсорства достига 195 265 лв., а на финансовите дарения – 440 хил. лв. Нефинансовите дарения възлизат на 121 900 лв., което прави общата стойност на даренията за 2024 г. 757 165 лв. Партньорствата с университети и неправителствени организации също са важна част от социалната ангажираност на дружеството – през 2024 г. Kaufland работи с 89 училища, 12 университета и 65 НПО и организации.
Подкрепа за родното производство
В асортимента на веригата се предлагат стоки от 305 български производители. Продукцията на 40 от тях е в секцията „Плодове и зеленчуци“. През настоящата година Kaufland планира да повиши обема на продадената българска земеделска продукция с 10%. Целта е приоритет за компанията. За да повиши дела на родните стоки в магазинната си мрежа, през 2019 г. Kaufland стартира програма за Договорно изкупуване на земеделска продукция. Само за 2024 г. продадените във веригата плодове и зеленчуци по тази програма са над 21 000 тона. Cpeд тяx ca вcичĸи тpaдициoнни за бългapcĸия пoтpeбитeл – розови домати, краставици, марули, репички, картофи, моркови, малини, ягоди и боровинки.
Устойчиво развитие и иновации
Kaufland е първият ритейлър в България, който инвестира в международни сертификати за качество на стоките и процесите в компанията. Сградите му са сертифицирани по международния стандарт за устойчивост EDGE, а чрез партньорството си с Българския антарктически институт Kaufland търси устойчиви иновативни решения за борбата с климатичните промени. Ето защо, когато говорим за ритейл сектор, не можем да пропуснем добавената стойност, която компаниите от него придават към икономическото развитие на страната.
|
Ключови думи
Kaufland
българско производство
устойчивост
добавена стойност
ритейл сектор