Япония откри как да повиши потреблението

Япония откри как да повиши потреблението

Нова програма, чрез която правителството се надява да стимулира потреблението, стартира в Япония.  Накратко, тя насърчава японските пенсионери да прехвърлят спестяванията си на специални банкови сметки за плащане на разходите по образованието на техните деца и внуци като средствата няма да се облагат с никакви данъци.

Програмата ще продължи до 2015 г. По изчисления на Goldman Sachs, потенциалният обем на оборотни средства по нея е около 117 трлн йени. Дори и да бъдат използвани само 10% от пенсионните спестявания, те ще съставляват около 1,7% от общия годишен обем на потребителските разходи в страната. Програмата може да даде допълнителен импулс на потреблението и да стабилизира вътрешното търсене, а също и да смекчи последствията от планираното увеличаване на ДДС през април следващата година, твърдят финансови анализатори от банката.

Разходите за образование в Япония включват такса за обучение и общежитие, както и такси за различни допълнителни занимания като спорт или музика, а също и покупката на учебници. Средно, за жителите на страната над 70 години обемът на пенсионни спестявания е 21,97 млн йени, докато при младежите под 30 години средният показател на депозити е само 5,67 млн йени. Също така на пенсионерите се падат 28% от общото потребление, докато на хората в активна възраст от 30 до 59 години - 55%. Експерти призовават правителството да разшири програмата и да включи в нея разходи за сватба, раждане и отглеждане на деца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера