Русия забрани пушенето на обществени места

Русия забрани пушенето на обществени места

От днес в Русия влиза в сила закон, забраняващ тютюнопушенето на обществени места като училища, болници, театри, музеи, по спортните и детски площадки и плажовете, както и в транспорта. Пълната забрана за пушене пък ще е в сила от 1 януари 2015 г.

Помещенията за пушене трябва да бъдат забранени и пушачите ще трябва да излизат навън, заяви пред журналисти главният санитарен лекар на федерацията Генадий Онишченко, цитиран от РИА Новости.

В Русия има около 44 милиона пушачи. Близо 400 000 умират всяка година заради тютюнопушенето.

По думите на Онишченко от 1 юни 2014 г. ще бъде забранено пушенето във влаковете по дългите ж. п. линии, в хотелите и други подобни места; дотогава пушачите "ще могат още година безнаказано да тровят здравите граждани". Законът е "огромна стъпка" към преодоляване на "абсолютното зло, каквото представлява пушенето", каза той.

Забраната обаче не се отнася за ресторанти и барове.

Според главния санитарен лекар на Русия направеното все още не е достатъчно. Засега в Русия не е разработен механизъм, който да контролира нарушителите на закона против пушенето, въпреки предвидените големи глоби. Затова полицаите ще правят засега само устни забележки.

Онишченко смята, че забраните не нарушават правата на пушачите. "Искаш ли да пушиш, излизай на слънце, на дъжд, на студ. Става дума за хора със слаба воля, тъй че тези забрани ще им помагат" да оставят тютюна, смята той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера