Facebook призна за търговия с данни на потребители

Facebook призна за търговия с данни на потребители

Ръководството на Facebook Inc обяви, че служители на компанията, участвали в разработването на редица приложения за социалната мрежа са продавали персонални данни на потребители на трета страна. Информацията беше оповестена на сайта, на който Facebook обикновено съобщава за най-новите си разработки.

Служителите, уличени в незаконните действия, са отстранени от работа за половин година. Те са продали на неназован брокер ID-номерата на определена група потребители.

Притежаването на такава информация позволява да се узнае името на потребителя, а също и да се види публикуваната на страницата му информация с разрешен открит достъп. Това не представлява сериозно изтичане на лична информация, затова и наказанието за виновните не е по-сурово, обясняват от Facebook Inc. Вътрешното разследване на компанията също така е установило, че изтъргуваните данни не застрашават конфиденциалността на информацията, която потребителите са предпочели да не оповестят в открития достъп до страниците им.

Facebook Inc не уточнява кой е купил идентификационни номера на потребители, но съобщава, че е постигнала споразумение с компанията RapLeaf Inc, базирана в Сан Франциско, която е специализирана в набирането и предоставяне на персонализирани база-данни за онлайн реклама на рекламни агенции, рекламодатели, издателства, компании и т.н.

Съгласно постигнатото споразумение фирмата се задължава да свали от архивите си всяка информация, свързана с потребители на Facebook и да не се занимава вбъдеще със събиране на персонални данни посредствов социалната мрежа.

Скандалът с изтичането на лични данни на потребители на Facebook започна след публикуване на журналистическо разследване в „Уол Стрийт Джърнъл”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня