Южнокорейският министър на транспорта планира да подаде оставка заради тежката самолетна катастрофа
Министърът на транспорта на Южна Корея заяви, че възнамерява да се оттегли, за да поеме отговорност за смъртоносната катастрофа на самолет на авиокомпанията Jeju Air на 29 декември, предаде Ройтерс.
Самолет Boeing kd Jeju Air, който излетя от тайландската столица Банкок за Муан в югозападна Южна Корея, се приземи "по корем" и прескочи пистата на регионалното летище, избухвайки в пламъци, след като се удари в насип.
„Чувствам голяма отговорност за това бедствие“, каза Пак Санг-у на брифинг днес.
Той каза, че ще се опита да намери подходящия момент да подаде оставка, след като се справи с настоящата ситуация.
Министерството на транспорта също така каза, че бързо ще подобри безопасността на системите за кацане на летището, които според експерти са допринесли за катастрофалния инцидент, който уби 179 души на борда.
Експертите по въздушна безопасност казаха, че насипът, предназначен да подпира антената "локализатор", използвана за насочване на кацанията при лоша видимост, е бил твърде твърд и твърде близо до края на пистата.
Джу Джонг-ван,заместник-министър на транспорта за гражданската авиация, призна, че мерките за безопасност не са били достатъчни при изграждането на насипа, но каза, че те са направени в съответствие с разпоредбите в Корея и в чужбина.
Полицията разследва как е изграден насипът, каза той. Миналата седмица полицията обискира Jeju Air и оператора на международното летище Muan като част от разследването на катастрофата. Пера са открити на един от двигателите, извадени от мястото на катастрофата, каза водещият разследващ Лий Сеунг-йол, добавяйки, че видеозаписи показват, че е имало удар на птица върху един от двигателите.
Двама от корейските следователи заминаха в понеделник за Съединените щати, за да възстановят и анализират записващо устройство за полетни данни, което беше повредено по време на катастрофата, с Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ.
Устройството за запис на данни за полета, заедно с записващо устройство за глас в пилотската кабина, са двете черни кутии, които съдържат ключова информация за катастрофата.
Лий каза, че ще отнеме три дни, за да се извлекат файлове от записващото устройство за полетни данни и още два дни, за да се направи предварителен анализ на основна информация, като например дали един или два двигателя са се повредили.
Остава без отговор защо самолетът не е разгърнал колесника си и какво е накарало пилота очевидно да се втурне към втори опит за кацане, след като е казал на контрола на въздушното движение, че самолетът е претърпял удар с птица и е обявил извънредна ситуация.
Експерти твърдят, че сблъсъци с птици обикновено не причиняват повреда на колесника.
Следователите в събота съставиха пълния препис от записващото устройство в пилотската кабина, намерено от останките на самолета Jeju Air, и ще обсъдят дали да го разкрият или не.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.