Изкуственият интелект все още е рядкост в рекламите за нидерландската аудитория

Изкуственият интелект все още е рядкост в рекламите за нидерландската аудитория

Изкуственият интелект все още не е навлязъл в голям мащаб в рекламите, предназначени за нидерландска аудитория, установяват радио Бе Не Ар и компанията за откриване на дийпфейк DuckDuckGoos. По-голямата част от рекламите все още са създадени от хора. "Това всъщност е приятна изненада", каза Марк Евенблий от DuckDuckGoos, цитиран от сайта "Ен Ел Таймс" и БТА.

Бе Не Ар е поискало от DuckDuckGoos да проучи над 250 реклами, показвани на нидерландската аудитория в мрежите Ster, Meta и TikTok. Само няколко от тях са се оказали частично или изцяло направени с помощта на изкуствен интелект. Само една - реклама на приложение с изкуствен интелект - е съдържала видео изображения с изкуствен интелект. Няколко други са използвали техники като пренасяне на стила, при което реалната снимка или видеоклип се редактира, за да изглежда като нарисувана например, или текст в реч, при който глас на ИИ обяснява продукта.

"Със сигурност очаквах повече реклами с ИИ в Meta и TikTok", казва Евенблий. "Най-малкото повече изображения и гласове с изкуствен интелект. Самият аз ги виждам доста често, но нашата извадка показа, че по-голямата част от тях са просто създадени от хора. Това всъщност е приятна изненада."

Брит Кентър от We Agency, рекламна агенция, която се фокусира върху кампании със социално въздействие, е по-малко изненадана.

"Изкуственият интелект се използва в стратегията и създаването, в предварителната и постпродукцията, но все още ни е трудно, когато започне да превзема "човешкото" - казва тя. "Все още не съм имала нито един брифинг, в който да се казва, че трябва да използваме изкуствен интелект". Тя допълва, че агенциите сами правят своя избор в това отношение, но допълва, че чувства "етична отговорност" да търси в рекламата колкото се може повече човешкия елемент.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ