Хората предпочитат лошите новини в медиите, за да се предпазят

Хората предпочитат лошите новини в медиите, за да се предпазят

Медиите често получават критики, че публикуват повече лоши новини - денонощно отразяват трагедии и конфликти. Ново американско изследване обаче показва, че читателите и зрителите получават точно това, което искат, съобщи агенция ЮПИ.

Изследователи от Вашингтонския държавен университет са съставили алгоритъм за анализиране на потребителското търсене, пише БТА.

Резултатите показват, че хората, които четат вестници или слушат новинарските блокове, предпочитат лошите новини пред добрите.

А тъй като медиите също са зависими от печалбите, те дават на клиентите това, което искат и което се търси.

Причината е, че хората се стремят да избягнат рисковете, а не да получат допълнителна изгода.

Като илюстрация американските учени привеждат следния пример: загубата на 1000 долара предизвиква у човека по-голяма емоционална реакция, отколкото придобиването на допълнителни 1000 долара.

Същото е и с новините: хората предпочитат да научават за опасностите, например грипна епидемия или банкрут на компания, за да не се разболеят или за да не влагат парите си в съмнителни акции.

Все пак учените съветват медиите да не се възползват прекалено много от това откритие. Прекомерното количество лоши новини действа потискащо на читателите и зрителите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера