Нови тролейбуси тръгват по още една линия в София

Нови тролейбуси тръгват по още една линия в София

До края на месеца нови тролейбуси ще тръгнат по още една линия на градския транспорт в столицата.  След приключването на ремонта на ул. „Г.С. Раковски" линия номер №9 ще превозва пътниците с модерни тролеи. Това съобщи Цветан Цолов, координатор на „Проект за интегриран столичен градски транспорт".

Вече е приключило изпълнението на най-големия като стойност и значимост компонент на проекта - доставката и въвеждането в експлоатация на 50 тролейбуса. „С тях е обновен 90% от тролейбусния парк на София”, подчерта Цолов.

 „Заложените цели в проекта са повишаване на надеждността на градските превозни средства, намаляване броя на неизпълнените курсове и намаляване на консумацията на електроенергия с до 15%”, каза още Цолов.

Стойността за новите тролейбуси е около 55 млн. лв., като 7% е съфинансирала Столичната община, а останалите са безвъзмездна европейска инвестиция  Договорът за доставка на новите превозни средства е подписан на 24.06.2013 г. между „Столичен електротранспорт“ ЕАД (партньор по проекта) и чешката фирма „Шкода Електрик” АД след проведена открита процедура по Закон за обществени поръчки.

Дължината на всеки тролей е 18 метра и има капацитет 160 пътника. Тролейбусите са с асинхронни двигатели и система за управление, които позволяват намаление на използваната електроенергия до 15%. Освен това разполагат и с резервен дизел генератор за автономно придвижване, в случай на прекъсване на електрозахранването.

Новите характеристики на тролейбусите качествено подобряват удобството при пътуване в градския транспорт. Те са оборудвани с климатик в салона за пътници и в кабината на шофьора, което е основно предимство за комфорта на пътуване.

Тролейбусите са нископодови (без стъпала и с височина на пода 360 мм от нивото на пътя), което позволява удобен и лесен достъп на хора с увреждания и затруднения в придвижването, както и на майки с детски колички. Достъпът е допълнително улеснен и от светлинната и звукова сигнализация на първата врата, както и от възможността за накланяне надясно, когато тролейбусът е спрял на спирка.

Цветан Цолов обясни още, че следващ компонент на проекта ще бъде доставката на 600 нови електронни информационни табла, като целта е да се повиши привлекателността на услугата за градски транспорт, чрез предоставяне на информация в реално време за пристигане на следващото превозно средство.

„Проектът предвижда и изграждане на нова трамвайна линия в участъка от пл.„Семинарията” до "Студентски град" и възстановяване и рехабилитация на трамвайната линия по бул. „България” от бул. „Витоша” до обръщалото на трамвайното ухо в жк.„Борово", допълни Цолов.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Цитат на деня
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса