Българинът все по-често търси правата си

Българинът все по-често търси правата си

Българският потребител все по-често търси начин да защити правата си. Това казва в интервю за „24 часа” председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Получаваме около 15 хил. жалби годишно. Тенденцията е за нарастването им. И това може би означава по-голяма активност на потребителите, които искат да защитят правата си, но и едно нарастващо доверие в институцията. Хората виждат смисъл в подаването на жалби”, посочи Маргаритов.

По думите му най-често комисията получава оплаквания в областта на комуникационните услуги и свързаните с тях устройства за мобилна връзка. „Вероятно това е, защото всички граждани в днешно време са потребители на тези услуги”, коментира шефът на КЗП.

„На второ място получаваме доста жалби за качеството на аудио-визуалната техника и рекламации, свързани с нея. На трето място са битовите електроуреди. Или това са все сфери, в които има голям търговски оборот”, допълни Маргаритов, който се похвали, че комисията успява да се намеси в повечето случаи адекватно.

„Резултатът е, че 70% от проблемите при рекламациите на дефектни стоки са удовлетворени в полза на потребителите. Това става например чрез замяна с нов уред - при телефоните имаме често такива случаи - или с връщане на парите, или с безплатен ремонт”, обясни председателят на КЗП.

Той констатира, че през последната година интернет търговците са станали по-коректни. Причините, по думите му, били две. „Първата е, че с развитието на този бизнес самите търговци се научават на правилата и ги спазват. И другото е, че в резултат на контролната дейност, установяване на нарушения и налагането на санкции те вземат мерки и преустановяват нарушенията”, каза Маргаритов.

„Имаме резултати от няколко проучвания, включително и на НСИ, според които в България за около година броят на потребителите, които търгуват онлайн, нараства с 35%, а оборотите - с около 15%. И вече този сегмент образува около 5 млрд. лв. на годишна база, което е сериозно. Други проучвания пък показват, че при повече от половината потребители интересът към онлайн покупките е голям, защото те могат лесно и бързо да направят съпоставка на един и същ продукт на различни места и да изберат най-изгодното за тях”, коментира още той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня