Алкохолът не е за деца! - първата по рода си мащабна кампания на производители, вносители и търговци

Алкохолът не е за деца! - първата по рода си мащабна кампания на производители, вносители и търговци

Вносители, производители и търговци стартират от утре първата по рода си у нас и в Европа мащабна кампания под надслов "НЕ ПРОДАВАМЕ АЛКОХОЛ НА НЕПЪЛНОЛЕТНИ", съобщиха от Асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки.

В партньорство с Кауфланд България ЕООД и Лидл България ЕООД, асоциацията дава начало на инициативата за ограничаване продажбата на алкохол към непълнолетни в търговската мрежа, която има за цел да напомни, че употребата на алкохол от непълнолетни (до 18г възраст) е социален проблем и неговото решаване е въпрос на обща отговорност и работа в посока превенция.

В 54 обекта на Кауфланд и 78 обекта на Лидл из цяла България ще бъдат поставени анонсиращи материали, които напомнят на крайните потребители, че в съответните магазини НЕ може да се купи алкохол от непълнолетни лица.

Кампанията ще бъде с продължителност 4 месеца и ще приключи в края на 2015г.  Всеки управител на магазин, приобщил се към инициативата, ще получи Харта за отговорна продажба и употреба на алкохол, която лично да подпише и запази, за да може той и неговият екип да бъдат мотивирани ежедневно да спазват нейните принципи.

Всички магазини на Кауфланд и Лидл ще бъдат обозначени на българския интернет сайт за отговорна консумация konsumirai-otgovorno.bg като ангажирани не само със спазване на Закона, но и с лична отговорност за ограничаване злоупотребата със спиртни напитки в ранна възраст.

"Радваме се, че можем да изразим подкрепата си за кампанията „Не продаваме алкохол на непълнолетни”, тъй като това е кауза, която заслужава широко общественото внимание. Лидл винаги е спазвал този принцип на предлагане в своите магазини и смятаме, че ако повече търговци ограничат продажбата на алкохол на младежи и деца, това ще намали значително мащаба на употребата сред непълнолетни лица. Надяваме се нашият пример да бъде последван и с общи усилия на цялото българско общество да спомогнем за решаването на този сериозен проблем.", коментират от Лидл България ЕООД, един от големите партньори на инициативата.

"Социалната отговорност винаги е била важна част в корпоративната политика и на Кауфланд България. Тя започва със съзнателния подбор на продукти при определяне на асортимента, преминава през бизнес процесите и подхода към техните служители и достига до темата за обществена ангажираност. Като социално отговорна компания Кауфланд България се присъединява към инициативата на АПВТСН и дава своя принос за признаване на проблема и за съзнателни действия по неговото решаване от търговците на нашия пазар.",подчертава и другият участник в нея.

Каузата НЕ ПРОДАВАМЕ АЛКОХОЛ НА НЕПЪЛНОЛЕТНИ е в контекста на предприетите от Европейското сдружение на индустрията spiritsEurope мерки за превенция и образование на рискови групи за опасностите на употребата на алкохол от непълнолетни. От създаването на Европейския форум за Алкохол и здраве през 2006г до този момент spiritsEurope са провели 317 кампании за намаляване злоупотребата с алкохол в 28-те държави - членки на Европейския съюз.

Благодарение на множеството инициативи се отбелязва общ спад в употребата на алкохол от непълнолетни в 20 от общо 28 изследвани страни по света между 2002 и 2010г. Според изследване на Европейското списание за обществено здраве (The European Journal of Public Health), консумацията на седмична база намалява както следва: от 12.1% на 6.1% в англосаксонските държави, от 11.4% на 7.8% в страните от Западна Европа, от 9.3% на 4.1% в Северна Европа и от 16,3% на 9,9% в Южна Европа. Дори и в Източна Европа се наблюдава трайна тенденция на спад през 2010г от 12.3% на 10.1%. Тенденцията за намаляване на консумацията на алкохол е очевидна при двата пола и във всички възрастовите подгрупи непълнолетни.

Намеренията са в бъдеще програмата НЕ ПРОДАВАМЕ АЛКОХОЛ НА НЕПЪЛНОЛЕТНИ да обхване много повече търговски канали и привърженици. Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки се ангажира още да работи съвместно и в сътрудничество с цялата държавна администрация, неправителствени организации и всички други заинтересовани страни. "Вярваме, че само единните ни действия ще доведат до сериозни резултати за предпазване на децата от ненужно ранните срещи с алкохола.", отбелязват инициаторите на тази полезна кауза.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса