От 1 януари чат приложението към телефонната линия за деца ще работи всеки следобед

От 1 януари чат приложението към телефонната линия за деца ще работи всеки следобед

От 1 януари 2025 г. чат приложението към Националната телефонна линия за деца (НТЛД) 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) ще работи всеки ден от 13:00 до 18:00 ч., съобщиха от агенцията. Чатът е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg.

Чат приложението започна да работи в средата на 2023 г., след като анализ на данните от обажданията на НТЛД 116111 показаха не малък брой мълчаливи позвънявания. Най-често те са свързани със страх и притеснение за разговор, но в същото време са и ясен индикатор за необходимостта от споделяне, посочват от ДАЗД.

Националната телефонна линия за деца 116111 все повече се ползва с доверие и е разпознаваема както от децата, така и от възрастните, но чат приложението към нея също е толкова важно, защото е удобен и много близък до децата начин да могат да споделят какво ги тревожи, да бъдат изслушани и при необходимост да получат подкрепа, каза председателят на ДАЗД д-р Теодора Иванова. Затова от ДАЗД поетапно увеличавахме времето, в което чат приложението е активно. От началото на 2025 г. експерти на ДАЗД всеки ден ще консултират онлайн децата, добави тя.

Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД е на разположение на децата и на възрастните, които полагат грижи за тях напълно безплатно, денонощно, седем дни в седмицата. Чат приложението ще е активно всеки ден от 13:00 до 18:00 ч., като е достъпно през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg, която също е напълно обновена.

Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговора е анонимен и напълно безплатен.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ