„Манчестър Юнайтед“ е най-скъпият футболен бранд

„Манчестър Юнайтед“ е най-скъпият футболен бранд

Английският футболен клуб "Манчестър Юнайтед" е най-скъпият футболен бранд в света, според новия доклад на консултантската фирма Brand Finance, цитиран от Би Би Си.

Отборът измества от челната позиция през миналата година "Байерн Мюнхен". Въпреки че не спечели трофеи през миналия сезон, тимът на "Олд Трафорд" съставя марка на стойност 1,2 млрд. долара, смятат авторите на доклада. 

6 от 10-те най-скъпи футболни марки, според класацията, са английски. "Барселона", който спечели финала на Шампионска лига в събота, се измества две места надолу спрямо 2014 г. и е шестият най-скъп футболен клуб в света - 773 млн. долара. 

"Юнайтед" все още е смятан за "футболна религия". Той се радва на милиони верни почитатели навсякъде по света, особено в Индия, Югоизточна Азия, Китай. Феновете му в тези три страни са общо над половин милиард души. От тази гледна точка, новините за липса на награди не тревожат спонсорите му. 

Авторите на доклада отбелязват, че клубът се радва на добри сделки за спонсорство с автомобилната компания "Шевролет" и германския спортен гигант Adidas. Очаква се при победи в идните години стойността на марката да се покачи още повече. През 2014 г. тази стойност е скочила с 63%. 

Вторият най-скъп футболен бранд в света е "Байерн Мюнхен", трети е "Реал Мадрид", "Пари Сен Жермен" е девети. Няма италиански клубове в топ 10. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса