Съдържание има, но не работи...

Съдържание има, но не работи...

Маркетингът чрез разпространение на онлайн съдържание много бързо се превърна в задължителна стратегия, за да успее брандът да се налага в различните медийни канали. В Съединените щати, например, вече 4 до 8% от компаниите с отлично представяне по отношение на маркетинга го използват - те включват съдържанието като значима част от маркетинга си в бъдеще. Това е част от стратегията им. 

При цялата тази бърза адаптация на така наречения контент маркетинг, се пораждат и много грешки които го правят неработещ, отбелязва в сайта на сп. Entrepreneur авторът Суджан Пател. Като всяка друга маркетингова тактика, този тип маркетинг изисква много време, планиране, последователни действия, за да се достигне до подходящи резултати. 

Тук следват някои от най-често срещаните грешки при използването му. 

1. Не се промотира хубавото съдържание, което е произведено. Създаването на самото съдържание, разбира се, е само част от процеса. Ако ще инвестирате в маркетинг чрез съдържание от ваш вътрешно корпоративен маркетингов екип, от агенция или автор на свободна практика, трябва да направите пълната инвестиция, за да промотирате каквото сте създали. Иначе, колкото и да е добро качеството на това, което сте създали, то ще е неефективно или безсмислено. Много компании спестяват от маркетингова диструбуция на съдържанието си - това е изключително грешен ход, дистрибуцията е перо, тя трябва да се финансира. Жалко е хубави материали да не виждат публика. 

2. Фокусират се усилията върху количество на публикуваното съдържание, не върху качеството. Има много статистики, които доказват че създаването на съдържание е важно, както и данни за работата на маркетолозите. В случая на Щатите, където авторът на Entrepreneur работи, се счита че 60% от маркетолозите, комуникационните мениджъри и пиарите, създават поне едно "парче" съдържание всеки ден. 

Важно е да се знае, че в пренаситеното море от интернет информация качеството на съдържанието е по-съществено - то може да доведе до споделя и разпространение далеч повече и с по-голяма честота от количеството. 

3. Прекомерно съсредоточаване в процеса на създаване на съдържанието. "Креативност", "вдъхновение", "мигновената поява на брилянтната идея, която сме очаквали" - тези и други теми, обсъждани в модерните маркетингови статии, заблуждават че най-много внимание и усилия трябва да се отделят на процеса на сътворяване. Голяма грешка е кампаниите да се управляват с тази нагласа, докато публиката по принцип иска да чуе нещо от своята любима марка и е последвала компаниите като марки в социалните мрежи най-вече заради това - да чуе нещо от тях. В проучвания в Америка 70% от участниците споделят, че отварят имейлите на любимите си марки най-вече защото са изпратени от любимите им марки. Съвет: Поддържайте марката!

4. Публикуваните материали не разрешават проблем. Някои рекламодатели се фокусират толкова много върху произвеждането на висококачествено и красиво съдържание, било то под формата на видео, снимки или текст, че пренебрегват по-важния аспект - казаното, показаното или написаното трябва да се отнасят до реална ситуация в живота на хората и да им предлагат решение. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера