Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-известните сред китайците американски марки
До 2030 г. близо две трети от световната средна класа ще се намира в Азиатско-тихоокеанския регион и най-вече в Китай, сочи прогноза на Ernst & Young.
Китайската средна класа към момента наброява около 150 милиона души, но ще нарасне до внушителния 1 милиард в следващите десетилетия, предвиждат експертите. Днес тя съставя пазар за 250 милиона долара за американските компании. Затова двустранните отношения между двете държави са важни. Поддържаните им гарантира на САЩ огромни търговски облаги. Струва си да се отбележи, че американските компании могат да се възползват от колосалната възможност, която се открива пред тях в идните години в Китай, отбелязва американско-китайският бизнес съвет.
Някои от най-големите и най-обичани американски марки вече успяха да станат пазарен лидер в Китай. Apple например продава повече таблети от всеки свой конкурент в страната. Gillette – повече самобръсначки от всеки друг бранд. Въпреки че някои компании срещат нарастваща конкуренция в международен план заради китайските фирми, други се отличават, пише „Уолстрийт Джърнъл”.
Тъй като Китай не е отворен пазар, международните компании не могат да се състезават в някои сектори. Правителството на азиатския гигант налага забрани върху 100 различни сектора както в услугите, така и в производството. Включително в земеделието, хранителните продукти, облачните компютърни технологии, финансовите услуги, химическата промишленост, здравното застраховане и др.
В секторите, които остават по-открити за международната конкуренция, Китай предоставя възможност за компаниите да засилват бранда си и да се доближават до най-големите си глобални конкуренти. Пример е компанията, която печели от водещата си позиция в Китай Yum!Brands. Производителят на хранителни продукти за бързо хранене настига конкуренти като McDonald’s, която имаше двойно по-големи продажби от нейните през 2012 г. Yum! В момента има много силен пазар в Китай. Водещата й верига KFC разполага с 4200 ресторанта в страната – над двойно повече в сравнение с основния й конкурент McDonald’s. Присъствието й в глобалната търговия нараства.
Без съмнение компаниите от света, които са навлезли в китайския пазар, са планирали стъпките си много внимателно. Но е явно също и че много от тях са успели да спечелят от доминацията на марката си извън Китай и на вътрешния си пазар. Например Coca-Col, Nike. Тоест, те са успели да процъфтят в страната си и след това са се развили по света.
Сред най-известните американски марки с глобално присъствие се отличават отличници, които днес са най-популярни на китайския пазар. Те са:
1. General Motors (индустрия: автомобили) – пазарен дял в Китай 14,7% през 2012 г.
2. Apple (потребителска електроника) – 83% в четвъртото тримесечие на 2012 г.
3. Nike (спортни обувки и аксесоари) – 12,1%.
4. Starbucks (кафе, напитки) – 61%.
5. Microsoft Windows (софтуер) – 91% от операционните системи на настолните компютри в страната.
6. Best Buy (продажби на електроника)
7. Groupon (онлайн пазаруване на дребно)
8. Blackberry (смартфони)
Подробности за реализацията на брандовете в Китай и по принцип можете да прочетете в първоизточника тук.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.