Маркетинг на мен самия

Маркетинг на мен самия

„Вие сте един от тези милиони, които търсят работа днес? Разбирам ви. Всеки ден чувам за някого, който е бил освободен или е згубил работата си. Ако трябва да бъда честна, опитах да разбера начина, по който мога да помогна, затова започнах да говоря на тези, които си търсят работа и задавах въпроси. Разбрах, че мнозина не осъзнават, че без да правят маркетинг на самите себе си, нямат шанс.“

Това пише в сайта Advertising.About Лаура Лейк. С тези думи авторката започва поредица от текстове за значението на личното представяне и саморекламата в търсенето на работа и нова кариера. Ето какво гласи един от най-полезните сред тях:

„Често ме питат как един човек може да брандира себе си и дали персоналното брандиране е толкова ценно, колкото корпоративното. Личната кампания може да отличи един човек като експерт в неговото поле. Истината е, че персоналното брандиране е по-лесно от корпоративното. Защо? Защото ако вярвате в таланта си, в способностите и уменията си е по-лесно да продавате това, в което вярвате. Вашият имидж е вече създаден (във Вашата глава) и Вие само трябва да го пласирате на пазара. Как да пласирате себе си? Лесно е. Трябва да станете професионалист във Вашата област, ескперт във вашето поле на дейност.

Имайки предвид всичко това, има ли недостатъци в личното брандиране? Абсолютно. Освен, ако не планирате да работите до последния ден на живота ви, ще Ви бъде много трудно да прехвърлите личната си марка на някой друг. В крайна сметка Вие сте тази марка.

Когато се саморекламирате, помнете, че трябва да изградите силна и постоянна марка. Какво означава това?.

Силните марки ясно комуникират какво са и какво не са. Те са постоянни. Затова, да брандирате самите себе си може да бъде лесен процес. Вие вече знаете кои сте и това е за постоянно.

Да вземем за пример Мадона. От началото на кариерата си тя показа и заложи на способността да се променя последователно. Същевременно успя да изпъкне сред останалите изпълнители. Това превърна името й в марка.

Ако брандирате себе си ефективно, вие ще:

  • установите себе си като експерт в избраното от вас поле;
  • ще изградите солидна репутацията във вашата област на изява;
  • ще повишите добавената стойност от присъствието си и ще станете по-ценни на пазара.

Ключът към успеха е в това първоначално да установите лична идентичност на вашата марка. Кои сте, къде, какво опитвате да постигнете, как? Последната Ви стъпка трябва да бъде да разпространите себе си чрез информация в различни медийни канали, които се преглеждат от хора с най-вероятен интерес към вашето съобщение.

Когато останалите започнат да забелязват името ви и да разбират ползата от знанието, което предлагате, може да се случи и друго – да последват вашия пример и други хора да пожелаят да бъдат като вас. Какъв по-голям комплимент за вашата лична марка?“  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ