Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Колко може да струва недоволният клиент?
Обновена 01:11ч., 12.07.2014
Знаете ли, че 8 от 10 потенциални клиенти не биха купили продукт от компания, за която има негативни отзиви в интернет?
Това е един от статистическите изводи, цитирани от списание Inc. в материал, озаглавен „Цената на недоволния клиент“. В него авторите посочват данни и примери от американската компания Vision Critical, предлагаща технологична платформа за създаване на онлайн общности под шапката на бранд.
Колко може да струва на компанията един недоволен клиент?
Ето и няколко възможни отговора.
- Недоволният клиент е човек с влияние. Хората са три пъти по-склонни да разкажат на приятели, близки и познати за негативно преживяване, свързано с обслужване, оферта или фирма, отколкото да сподели позитивен опит.
- Необходими са 12 положителни отзива, за да се неутрализира ефекта от един негативен.
- Изследвания показват, че ресторантите в Сиатъл отчитат 5-6% повече приходи, ако рейтингът им в сайта за потребителски отзиви Yelp се покачи с една звезда.
- Според Google, бизнесът с отзив 3 и повече звезди в мрежата получава 87% от кликванията на потребителите.
- Само в САЩ цената на недоволните клиенти се изчислява на 537 млрд. долара, при условие, че в страната се правят годишно 1,3 трлн. покупки. Смята се, че 51% от клиентите там са се пренасочили към конкурентен бизнес заради лошо представяне. 81% от тях признават, че са щели да останат при стария, ако той е положил повече усилия да ги задържи.
- Абсолютно доволните клиенти генерират 2,6 пъти повече приходи от „приблизително доволните“.
- Може да струва 6-7 пъти повече да завоюваш нов клиент, отколкото да задържиш стар.
- Сред доволните клиенти има звезди и лидери на мнение, които водят хора след себе си. Както и сред недоволните. Те пък могат да бъдат повод за отлив. Така например музикантът Дейвид Каръл веднъж пътувал с авиокомпания „Юнайтед Еърлайнс“ и видял как екипът й се отнася грубо с китарата му за 3500 долара, вследствие на което тя се счупила. Дейвид поискал от компанията да го обезщети, но тя отказала. Какво сторил? След 9 месеца молби и откази да му върнат парите за китарата, той написал песен със заглавие „Юнайтед“ чупи китари“ и я публикувал в YouTube. Видеото се сдобило с над 14 млн. прегледа. Само 4 седмици след пускането му акциите на „Юнайтед“ поевтинели с 10%, което се равнява на загуби от 180 млн. долара от стойността на фирмата.
- И още един пример: Недоволният клиент може и да промени политиките на компанията. Преди известно време американската финансова институция Bank of America съобщила, че ще въведе месечна такса на дебитните си карти в размер на 5 долара. Това създало недоволство сред мнозина. Една жена решила да предприеме действия. Моли Качпол стартирала онлайн петиция в знак на протест. 300 000 души я подписали. Когато броят им станал толкова голям, банката решила да реагира в полза на клиента. Тя се извинила и премахнала таксата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Генералният секретар на НАТО Марк Рюте дотлетя при Тръмп във Флорида
Свят |
Обновена 12:30ч., 23.11.2024
Наводненията в Испания изместиха британския внос на плодове към Южното полукълбо
Икономика |
Обновена 12:00ч., 23.11.2024
Експерти и анализатори учредяват политическата партия „България може“
България |
Обновена 11:30ч., 23.11.2024
Германският външен министър се развежда след 17-годишен брак
Свят |
Обновена 11:00ч., 23.11.2024
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
Бизнес | Advertorial |
Обновена 15:25ч., 22.11.2024
На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 23.11.2024
Скуката – тайната съставка на успеха
Техники за успех |
Обновена 00:15ч., 23.11.2024
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Маркетинг |
Обновена 01:11ч., 23.11.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 23.11.2024
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Свят |
Обновена 18:15ч., 22.11.2024
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Свят |
Обновена 10:00ч., 23.11.2024
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.
Бизнес |
Обновена 08:30ч., 23.11.2024
Хроничният стрес има четири лица
Техники за успех |
Обновена 00:12ч., 15.11.2018
Коментари
Няма въведени кометари.