Историята на една стогодишна марка

Историята на една стогодишна марка

Една от най-разпознаваемите марки в света празнува юбилей. Тази година се навършват 100 години от създаването на NIVEA.

БайерсдорфБайерсдорфИсторията на отдавна познатата в България малка синя кутийка с бял, ароматен крем започва точно преди век. Тогава д-р Оскар Тропловиц изкупува базираната в Хамбург компания „Байерсдорф”. Научният съветник на Тропловиц - проф. Пол Герсон Уна привлича вниманието на собственика към един напълно нов вид емулсия – Eucerit (от лат. “красив восък”). Тази нова емулсия прави възможно разработването на първия в света устойчив, индустриално производим крем, основан на комбинацията от масло и вода.

NIVEA CremeNIVEA Creme

Така възниква уникалния, предпазващ кожата бял крем NIVEA. До 1925 г. е използвана кутийка NIVEA в художествен стил Аrt noveau. След това дизайнът е изчистен и се появява популярната синя кутийка с бял надпис, която познаваме и днес.

Още през 30-те години на миналия век обхватът на продуктите NIVEA е разширен значително. Към асортимента са добавени крем за бръснене, шампоан и олио за тяло. През 60-те години все повече европейци започват да пътуват. Плажът и морето в Южна Европа стават част от модата на времето. NIVEA отговаря на тази тенденция и започва да предлага слънцезащитни продукти.

Реклама, 1940 г.Реклама, 1940 г.Компанията разпространява поредица от рекламни кампании под формата на плакати и илюстрации в печатните медии. Част от тези реклами достигат и до българските потребители чрез страниците на списанията и външната реклама в големите градове. Така вниманието към NIVEA се увеличава и марката се утвърждава до днес, когато се предлагат над 500 различни продукта с това име.

Въпреки столетната история, рецептата на популярния бял защитен крем NIVEA от масло и вода обаче остава почти същата. Деликатното ухание на крема все още се състои от цветен букет от рози, момина сълза и люляк, който е фино завършен с кехлибар.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ