Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Искаш да продадеш идеята си? Използвай интересна история
В една известна сцена от филма „Спасяването на мистър Банкс” Уолт Дисни, в чиято роля влиза Том Ханкс, казва на авторката на „Мери Попинс” Памела Травърз (Ема Томпсън) „Това правим ние, разказвачите на истории. Възстановяваме реда във въображението. Влагаме в него надежда отново и отново”. И е прав.
Историите ни свързват един с друг. Те стимулират фантазията ни. В сърцето са на най-страхотните речи, правени някога. Включително на тези от международната конференция TED, която разпространява вдъхновяващи идеи вече 30 години именно чрез разказването на човешки истории. Всички в бизнеса – маркетинг професионалисти, млади и стари, предприемачи – могат да ги използват, също както някога е правил Дисни, за да продават идеите си. Житейските истории дават душа на презентациите.
Човекът, постигнал най-дълги овации на крака от публиката на TED за всички времена, се казва Брайън Стивънсън. Той е адвокат по гражданско право в САЩ. Работил е по дела, повдигнати пред американския Върховен съд. Когато отправил речта си по време на конференцията, бил толкова убедителен, че присъстващите в публиката след това дарили на неправителствената му организация "Инициатива за равно правораздаване" общо 1 милион долара.
Как го направил?
Стивънсън разказал три лични истории, които подкрепили тезата му, че в незаслужено ощетените етнически общности в САЩ много млади хора растат без чувство за идентичност. Това ги кара да вземат дълбоко погрешни решения за себе си и за живота на другите.
Когато била анализирана презентацията му, станало ясно, че историите заемат около 65% от цялата му реч. Данните, които Стивънсън е използвал в подкрепа на аргументите си, били посочени само за около 10% от времето, в което той е говорил. Само толкова му било нужно, за да покаже статистика. А повечето бизнес професионалисти отделят на сухите данни далеч по-голямо внимание. Те смятат, че са най-безпристрастни, затова най-убедителни. Всъщност, много по-ефективно е да предизвикаш емоционална реакция у публиката, като използваш история, вместо да залагаш хората да решат чрез здравния си разум.
Изследователи на университета „Принстън” са установили, че „историите създават връзка мозък-към-мозък”. С други думи, ако разкажеш една история, едни и същи региони на мозъка ще се активират както у теб, така и в слушателите ти. Това означава, че историите ни въвеждат буквално в синхрон един с друг!
Те (и музиката) пречупват преградите между хората. Правят числата и твърдите доказателства много по-малко значими. Ето защо често "ангелите” инвеститори решават да вложат парите си в хора, не в идеи. Те харесват хората, дошли да им се представят, не толкова проектите им.
В икономиката на знанието човек може да бъде успешен само ако умее да прехвърля на другите информацията, с която разполага. Историите помагат за споделянето на информация. Те илюстрират, възпламеняват, вдъхновяват и най-вече ни свързват. Използвайте повече от тях.
От сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.