Защо мобилната революция няма да се случи до 2013 г.

Защо мобилната революция няма да се случи до 2013 г.

Всяка от последните 3 години големите умове на маркетинга прогнозират, че това ще бъде „Годината на мобилната революция”. За какво точно говорят? Дали терминът „година на мобилното” се отнася за дигиталната реклама и растежа на мобилното рекламиране? Не е съвсем сигурно, че сме наблюдавали такава година досега.

Въпреки това, със сигурност адаптирането на мобилните устройства и по-точно на мобилния интернет, определено достигна взрив.

Актуални изследвания в САЩ показаха, че 68% от собствениците на смартфони твърдят, че „не могат да живеят” без телефона си. 93% от потребителите на смартфони ги използват, за да получават достъп до съдържание и информация. Най-вече затова. Този факт демонстрира, че консумацията на съдържание продължава да доминира употребата на смартфоните.

Специално в Америка през 2011 г. употребата на смартфони се покачва с 31%, достигайки 73 милиона души, които ги използват. Тази година този брой хора става 107 милиона. Очаква се, че през 2013 г. ще стане 142 милиона. Имайки предвид тези данни, бих казал, че годината на мобилното абсолютно е настъпила.

Същевременно съм изненадан от бавното адаптиране на мобилната реклама. Екраните сега са по-големи, по-добри и напълно интерактивни. Потреблението се покачва драстично. Какво тогава задържа мобилната реклама? Въпреки усилията на много големи компании като Apple и Google, виждам няколко проблема, които забавят приемането на рекламата в смартфоните сред маркетолозите. Те са:

1. Дали пък историята с 1999 г. се повтаря? Тогава повечето маркетолози просто поставяха брошура онлайн и я наричаха реклама. Бяха времената на ужасно бавната “world wide wait”. Сега, по същия начин, мрежата на много места все още е с много бавна скорост. Рекламодателите се фокусират върху приложения или HTML5 мобилни сайтове, за да позволят на потребителите да се обвържат с брандирано съдържание. Това са задължителни изисквания.

2. Липсва стандартизация на форматите за мобилна реклама. Виждаме много версии на креативни формати в мобилното рекламиране, но все още няма единна стандартизация за изграждане и доставяне на тези рекламни единици в такъв мащаб, че да достигнат множество различни устройства, размери на екрани и налични възможности. Това създава истински проблем за креативния магазин, който опитва да изработи постоянно маркетинг съобщаване и да доставя рекламите много бързо.

3. Ограничено таргетиране и проследяване. За да обхване мобилният маркетинг големят дял, който справедливо му се полага, той трябва лесно да дава възможност на рекламодателите да получават достъп до същото ниво на таргетиране, каквото може да се открие в мрежата. В допълнение, мобилните кампании трябва да бъдат лесно интегрирани, измервани и исторически управлявани сред платформи, за да не бъдат потребителите притеснявани с атаки на едно и също съобщение отново и отново на персоналния им компютър, в мобилния свят и във видео. Мениджмънтът на кръстосани платформи в маркетинга в критична стъпка за марките.

Лари Алън от Real Media Group в Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня