ТРАЙНА///// Управлявайте по-добре върховете и спадовете на малкия си бизнес

Докато сезоните на голямо търсене носят вълнение на собствениците на малък бизнес, те често създават допълнителен стрес, който им пречи да осигурят възможно най-доброто клиентско изживяване. Независимо от вашата ситуация, ето пет начина да поддържате бизнеса си и себе си насред хаоса и да поддържате клиентското изживяване на първо място.
1. Планирайте предварително
Лошото планиране обикновено води до не толкова желани резултати и недоволни клиенти. Независимо дали сте опитен професионалист или новодошъл в наплива от голямо търсене, внимателното обмисляне на предстоящите стъпки е от съществено значение.
Използвайте всички налични ресурси, за да управлявате инвентара и нуждите от поръчки, да задавате графици, да обмисляте нова промоция или маркетингова кампания и да инвестирате в обслужване на клиенти, като прегледате протоколите с вашия персонал. Ако планът не е възможен поради ограничения, направете списък на това, което можете да постигнете с това, което имате. Като заключение на сезона, използвайте препятствията като учебен опит за бъдещо планиране.
2. Поддържайте позитивност
Наред с плана, дръжте служителите си ангажирани и позитивни, като запазите спокойствие, когато възникнат неочаквани събития (което ще стане!). Положителната нагласа в лицето на несгодите може да означава разликата между малък неуспех и пълна катастрофа. Някои допълнения към оживената ви рутина могат да включват:
- Празнуване на малки победи за вас и вашите служители, като устно признание по време на екипна среща или малък подарък.
- Преформулиране на негативните мисли като възможности за подобряване или допълнителни стъпки към успеха.
- Насърчаване на сътрудничеството за решаване на сложни проблеми.
- Персонализиране на вашето работно пространство с предмети, които ви носят радост и мир (напр. мотивационни цитати, снимки на любими хора, спомени).
Когато практикувате оптимизъм, имайте предвид, че отхвърлянето на негативните емоции е по-скоро вредно, отколкото полезно.
Продължете да утвърждавате истинските емоции и преживявания от себе си и вашия екип. Върховете и спадовете са част от човешкия опит.
3. Делегирайте често
Културата на успеха е съвместно усилие, което лежи на раменете на всички. Като бизнес лидер или собственик може да намерите споделянето на работното натоварване за особено предизвикателство, когато задачите трябва да се обработват по специфичен начин. Здравословното работно място обаче трябва да е ориентирано към работата в екип.
Като делегирате, вие се възползвате от силните страни на вашите служители и предоставяте достатъчно пространство за фокусиране върху по-важни нужди. Започнете, като създадете система, която дава възможност на вашия екип да се гордее с успеха. След това ги мотивирайте активно да преследват този успех. И накрая, поддържайте лична и екипна отговорност, за да осигурите трайни резултати.
Също така помислете за аутсорсване на задачи извън прекия ви екип към общността, като например други малки предприятия. Например, вашият квартал UPS Store предоставя удобно обслужване на едно гише за артикули, които липсват в списъка ви със задачи – от отпечатване на маркетингови материали до опаковане и изпращане на подаръци за благодарност до избрани клиенти или връщане на онлайн покупки.
4. Балансирайте почивката и продуктивността
Като собственик на бизнес, да работите правилно с бизнеса си изисква да действате правилно сами. Както би казала президентът на The UPS Store Сара Касалан, „Ако не слушате тялото си, то в крайна сметка ще говори вместо вас.“ Като признаете, че продуктивността изисква отделяне на време за почивка, вие ще намерите траен успех в по-големи количества, отколкото бихте постигнали, ако дадете приоритет само на резултатите. Някои други полезни съвети, за да започнете да балансирате свободното време с работните задачи:
- Правете кратки почивки, за да се презаредите.
- Съсредоточете се върху един или два големи проекта наведнъж или няколко малки.
- Делегирайте несъществени задачи на членовете на вашия екип.
- Поставете ясни и твърди граници кога планирате да спрете да работите (напр. трябва да съм вкъщи до 19:00 часа и няма да отговарям на съобщения или обаждания до утре). Следвайте това с физическа граница, като например изключване на известия или устройства.
- Планирайте време, за да бъдете със семейството и приятелите си в ненатоварени моменти.
5. Изразете благодарност
Когато стабилността се възобнови и дори в натоварени моменти, не забравяйте да благодарите. Проучване на изследователи от университета в Маями установи, че благодарността е тясно свързана с това хората да се чувстват по-щастливи, по-здрави и по-благодарни. Може дори да подобри взаимоотношенията и да направи стресовите моменти по-лесни за управление и преодоляване.
Не сте сигурни откъде да започнете, тъй като натовареният сезон отминава? Напишете писма до колегите си, изразявайки признателността си, обадете се на бивш шеф и споделете как се е променил живота ви или отделете спокоен момент, за да помислите за какво сте благодарни от изминалата година. За да направите крачка напред, направете благодарността редовна част от личния и професионалния си живот. Водете дневник на благодарността или прекарвайте един ден всеки месец, споделяйки благодарности и виждайки какво носят тези нови традиции на вас и хората около вас година по-късно.
Суматохата на пиковите бизнес сезони може да донесе комбинация от емоции и приоритети. За да създадете траен успех за себе си, бизнеса си и хората, на които служите, планирайте отрано, разчитайте на колеги, семейство и приятели и дайте приоритет на грижата за себе си, когато е възможно. Когато последното квадратче за отметка бъде маркирано като завършено, кажете наздраве и благодарете на тези, които са ви помогнали да стигнете до там.
Източник: Мишел Ван Слайк е старши вицепрезидент по маркетинг и продажби за The UPS Store, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.