Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|6 големи марки, които възкръснаха
Историята помни възхода и паденията на много големи световни марки. За някои от тях разказват авторите в „Уолстрийт джърнъл“. В сайта на изданието за анализи и коментари, полезни за големите инвеститори те представят 6 марки, които са възкръснали в САЩ след тежки бизнес проблеми.
1. Lego
LEGO Group е създадена през 1932 г. В продължение на десетилетия компанията е водещ производител на играчки. Има и период обаче, в който продажбите й падат в продължение на 2 години, от 2002 г, отчасти заради нарастващата популярност на електронните играчки. През 2004 г. компанията задлъжнява с почти 1 милиард долара и е на прага на фалит. Тогава, стимулирани от рецесията и по-ниската цена на играчките си, продажбите на Lego продуктите започват да се покачват отново и оттогава вървят нагоре. Компанията намали работната си сила и редуцира броя на парченцата, които произвежда от 13 хил. до 6000, спирайки линията на непопулярните си играчки. През 2011 г. продажбите й са чувствително повече от през 2010. Днес тя е четвъртият най-голям производител на играчки в света.
2. Marvel
Това е една от най-разпознаваемите марки в индустрията на изданията с комикси. Славата си дължи на популярните рисувани герои Спайдермен, Х-Мен и Хълк. Но настоящият успех на Marvel следва турбулентни времена. В края на 1996 г., след продължително намаляване на продажбите на комикси и картички, компанията подава до американското правителство молба за защита от фалит. През 2000 г. тя представя филма „Х-Мен“ - голям успех, който събира в нейна полза почти 300 млн. долара в световен мащаб. Две години по-късно Спайдермен е показан на масовата аудитория и става най-печелившият филм на годината. През 2009 г. Marvel Entertainment е купена от Disney за $4 милиарда.
3. Old Spice
Това е класическа американска марка, която присъства на националния и световния пазар от 1938 г. насам. През 1970 г. започват славните времена на голямата й популярност. След 1990 г. обаче марката започва да се изтощава. По това време е свързвана предимно с потребителска база, която формира остаряващата част от населението. През 2000 г. компанията, която сега е притежавана от Procter & Gamble излиза на пазара с Old Spice Red Zone и възкресява рекламните си кампании, като се фокусира върху младото поколение. Нейните популярни онлайн реклами стават вирусни в мрежата с героят на Old Spice. Това стимулира продажбите й и тя започва да води в пазара на мъжки тоалетни принадлежности за душ. През 2010 г. продажбите й се повишават в САЩ със 107%.
4. Apple
С линията си Macintosh Apple става основен производител на компютри в САЩ в края на 80-те години. През 1985 г. Стив Джобс напуска ръководната си позиция и нов изпълнителен директор става Джон Скъли. Компанията се справя добре до края на десетилетието, но в средата на 90-те години отстъпва позиции по финансови резултати. Джобс се връща в компанията през 1997 г. и след 18 месеца на загуби тя получава 150 милиона долара инвестиции от Microsoft. През 1998 г. Apple показва на света iMac, следван от музикалния плейър iPod през 2001 г. Тези продукти маркират голямото й завръщане и я включват отново в играта като конкурентен производител на потребителска електроника. Оттогава топ позицията й е „циментирана“ от популярния iPhone и таблета iPad. Сега тя е една от най-обичаните марки в света.
5. Nintendo
В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век световноизвестната японска компания за компютърни игри доминира американския пазар със своите Gameboy, Nintento система за забавление и Super Nintendo. В средата на 90-те компанията представя Nintendo 64, изправяйки се срещу следващото поколение конзолни игри, в които вече са вградени 3D графики за първи път. N64 се продава добре, но Sony влиза на пазара със своята PlayStation и продава двойно повече бройки. Чак през 2006 г. Nintendo успява да се възстанови, когато представя Wii, измествайки Xbox 360 и PlayStation 3. Най-голямата причина за успеха на Wii се дължи на интерактивния й дизайн и интуитивната употреба. Тази игра успява да се хареса на семейства с деца, не само на заклети видео геймъри. От нея до днес са продадени над 86 млн. бройки.
6. Volkswagen
Компанията, позната на всички нас, е била неизвестна в САЩ през 60-те години на 20 век, въпреки че продуктите й са продавани за първи път в страната през 1949 г. Към 70. г. фирмата контролира едва 7% от пазара в Америка. Това е и първият чуждестранен автомобилен производител, който открива фабрика за сглобяване в страната от 20-те години на 20 век. Въпреки първоначалния успех, поредица от неправилни стъпки в управлението, включително представянето на непопулярния „Рабит“, продажбите се сриват надолу. Според статия на „Уолстрийт джърнъл“ към 1992 г. американските годишни продажби са отчели рекордно дъно от 49 хил. автомобила и VW очаква оттегляне от САЩ. Само 6 години по-късно, след представянето на новия модел „Бийтъл“, компанията прави славното си завръщане. През 2000 г. тя регистрира най-добрите си месечни продажби в САЩ в последните 26 години.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.