Харчим едва 6 лв. годишно за култура

Харчим едва 6 лв. годишно за култура

Българските домакинства отделят средно по 6 лева годишно за театър, кино и концерти. Това показват данните от изследването на Обсерваторията за икономика на културата, цитирани от в. „Монитор”. Социологическото проучване обхваща цялата творческа индустрия за периода 2008-2012 г. 

Софиянци отделят двойно повече пари за кино и театър от останалите българи, като от семейния бюджет се харчат по 13 лв. на година, сочи изследването.

“Това се дължи на концентрацията на киносалони основно в столицата. Една от причините е, че само в 15 града има киносалони”, каза Диана Андреева от Обсерваторията по икономика на културата.

За такси за телевизия и радио обаче разходите на домакинствата в  столицата възлизат на 96 лв. през 2008 г. и стигат до 107 лв. през 2012 г.

Средно едно домакинство в страната годишно е отделило за книги 14 лв. през 2008 г., докато през 2012 г. тези пари са се увеличили на 17 лв. Софиянци пък харчат по около 26 лв. годишно за литература

 “Над 50% от хората не са прочели нито една книга през последните 6 месеца”, заяви Андреева.

“За мен инвестициите в култура не са просто финансиране на удоволствие, а инвестиции в икономическото развитие на града”, каза при представянето на проучването кметът Йорданка Фандъкова.

Тя обясни, че София се очертава като национален център на културните и творчески индустрии. По думите й всяка десета организация или предприятие в столицата е предприятие на творческата икономика.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера