Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|United Airlines спира наемането на пилоти заради забавените доставки на самолети от Boeing
![United Airlines спира наемането на пилоти заради забавените доставки на самолети от Boeing](/media/249/shutterstock_529801336.l.webp)
Американският авиопревозвач United Airlines ще спре наемането на пилоти тази пролет заради забавяне на доставките от Boeing. Това е поредният ефект от проблемите на производителя на самолети върху един от най-големите му клиенти, съобщи CNBC.
Наемането на пилоти ще бъде преустановено през май и юни и вероятно ще бъде възобновено през юли, съобщиха Марк Чемпиън, вицепрезидент по летателните операции, и Кърк Лимахер, вицепрезидент по планирането и развитието на летателните операции. „Искахме да ви уведомим, че United ще забави темпото на наемане на пилоти тази година поради продължаващото сертифициране на нови самолети и забавяне на производството в Boeing“, пишат двамата в бележка до служителите на авиокомпанията.
Boeing се бори с множество производствени дефекти като неправилно пробити дупки на фюзелажа и тапата на вратата, която изхвръкна от почти нов Boeing Max 9 на Alaska Airlines на 5 януари, което предизвика кратко спиране на самолета по-рано тази зима. В самолета са липсвали болтове за закрепване на на вратата, когато той е напуснал завода на Boeing, установи предварително разследване.
United имаше договор да получи 43 самолетаа Boeing 737 Max 8 и 34 Max 9 тази година, но очаква да получи съответно 37 и 19 от тях, според документация на компанията. Освен това имаше договорени доставки на 80 Max 10s през 2024 г., най-големият модел в най-продаваното семейство Max, но не очаква нито една от тях тази година. Самолетът все още не е сертифициран от Федералната авиационна администрация и изостава с години.
Изпълнителният директор на United, Скот Кърби, каза през януари, че превозвачът прави план за флота без Max 10.
„Както знаете, United има стотици нови поръчани самолети и въпреки че оставаме на път да бъдем най-бързо развиващата се авиокомпания в индустрията, ние просто няма да растем толкова бързо, колкото си мислехме през 2024 г. поради продължаващите забавяния в Boeing“, казаха Чемпион и Лимахер в четвъртък. „Например, имахме договорни доставки за 80 MAX 10 само тази година – но тези самолети дори още не са сертифицирани и е невъзможно да се знае кога ще пристигнат,“ поясни Скот Кърби.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.