Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Производителят на електрически камиони Nikola подаде молба за защита от фалит

Производителят на електрически камиони Nikola заяви, че е подал молба за защита от фалит по глава 11 и ще продължи продажбата на всички или повечето от активите си, след като се бори да набере средства през последните няколко тримесечия, предаде Ройтерс.
Развитието е част от едно предизвикателно пътуване, което включва многобройни промени в ръководството, нестабилни продажби и рязко падаща стойност на акциите.
Фирми за електромобили, които станаха публични по време на пандемията, обещавайки да революционизират сектора, като Fisker, Proterra и Lordstown Motors, подадоха молба за фалит през последните години, тъй като финансирането за капиталоемките операции пресъхна поради високи лихвени проценти и слабо търсене.
Фирмата ще продължи някои операции за камиони на полето и някои операции с водородно гориво до края на март.
Компанията изброи активи на стойност между 500 милиона и 1 милиард долара, а задълженията й бяха изчислени между 1 и 10 милиарда долара, според съдебна документация.
Базираната в Финикс, Аризона Nikola е основана преди повече от десетилетие. Тя стана публична през юни 2020 г. и достави първото си превозно средство през декември следващата година. Ветеранът от индустрията Стивън Гирски, който беше анализатор в Morgan Stanley и изпълнителен директор в General Motors, пое поста главен изпълнителен директор на компанията през август 2023 г. Тогава той беше четвъртият главен изпълнителен директор на компанията за толкова години.
Именно чрез своята компания за придобиване със специална цел, VectoIQ Acquisition Corp, той направи Nicola публична. Nikola увеличи производството на своите електрически камиони с водородни горивни клетки през 2024 г. Но компанията се бореше да набере финансиране и паричният й баланс намаля, тъй като продължаваше да губи стотици хиляди долари за всяко продадено превозно средство. Операторите на автопаркове се колебаеха да харчат за създаване на станции за зареждане и пускане на електрически камиони, тъй като високите лихвени проценти свиха бюджетите, което навреди на компании като Nikola.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.