Авиокомпанията KLM  иска да замрази заплатите на служителите си за две години

Авиокомпанията KLM  иска да замрази заплатите на служителите си за две години

Нидерландският въздушен превозвач KLM иска да замрази заплатите на персонала си за следващите две години, съобщава Ер Те Ел Нюз. Планът се съдържа в писмо на авиокомпанията, изпратено до профсъюзите в навечерието на преговорите за колективен трудов договор.

Действащите колективни трудови договори за наземния персонал и летателния състав изтичат в края на февруари. Ка Ел Ем предлага нов колективен трудов договор за две или повече години, в който ще бъде направена "пауза" със заплатите.

Според Ер Те Ел Нюз в писмото се посочва, че Ка Ел Ем не вижда възможност за увеличаване на заплатите. Според авиокомпанията възнагражденията вече са били увеличени с 25 процента през последните години и сега са "по-високи в сравнение с други авиокомпании и големи нидерландски компании".

Печалбите на компанията майка Air France - KLM са подложени на натиск. Печалбата за третото тримесечие възлиза на 824 млн. евро, което е със 122 млн. евро по-малко, отколкото година по-рано. KLM също отбеляза по-ниска печалба от 396 млн. евро. Финансовите резултати на Ка Ел Ем бяха определени от нейния главен финансов директор като "исторически ниски".

Това не се дължи на броя на пътниците. "Самолетите ни са пълни и сме превозили повече пътници през първите девет месеца на тази година", заяви главният изпълнителен директор на KLM Ем Марян Ринтел по-рано този месец.

Въпреки това авиокомпанията се бори с високи разходи за персонал и (поддръжка на) оборудване. Летищните такси на "Схипхол" също са високи, като през следващите три години те ще нараснат с още 37 процента. Освен това Ка Ел Ем се стреми да увеличи броя на междуконтиненталните полети.

Профсъюзите на кабинния екипаж и на пилотите не желаят да коментират съдържанието на писмото на

Нидерландският въздушен превозвач KLM иска да замрази заплатите на персонала си за следващите две години, съобщава Ер Те Ел Нюз. Планът се съдържа в писмо на авиокомпанията, изпратено до профсъюзите в навечерието на преговорите за колективен трудов договор.

Действащите колективни трудови договори за наземния персонал и летателния състав изтичат в края на февруари. Ка Ел Ем предлага нов колективен трудов договор за две или повече години, в който ще бъде направена "пауза" със заплатите.

Според Ер Те Ел Нюз, цитирана от БТА,  в писмото се посочва, че Ка Ел Ем не вижда възможност за увеличаване на заплатите. Според авиокомпанията възнагражденията вече са били увеличени с 25 процента през последните години и сега са "по-високи в сравнение с други авиокомпании и големи нидерландски компании".

Печалбите на компанията майка Air France - KLM са подложени на натиск. Печалбата за третото тримесечие възлиза на 824 млн. евро, което е със 122 млн. евро по-малко, отколкото година по-рано. KLM също отбеляза по-ниска печалба от 396 млн. евро. Финансовите резултати на Ка Ел Ем бяха определени от нейния главен финансов директор като "исторически ниски".

Това не се дължи на броя на пътниците. "Самолетите ни са пълни и сме превозили повече пътници през първите девет месеца на тази година", заяви главният изпълнителен директор на KLM Ем Марян Ринтел по-рано този месец.

Въпреки това авиокомпанията се бори с високи разходи за персонал и (поддръжка на) оборудване. Летищните такси на "Схипхол" също са високи, като през следващите три години те ще нараснат с още 37 процента. Освен това Ка Ел Ем се стреми да увеличи броя на междуконтиненталните полети.

Профсъюзите на кабинния екипаж и на пилотите не желаят да коментират съдържанието на писмото на KLM. Те казват, че "запазват реакцията си за масата на преговорите".

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ