Празничните продажби в САЩ са по-силни от миналата година, отчете Mastercard

Празничните продажби в САЩ са по-силни от миналата година, отчете Mastercard

Продажбите на дребно в САЩ се повишиха с 3,8% между 1 ноември и 24 декември, тъй като интензивната промоция за увеличаване на продажбите в очаквания да бъде силно конкурентен празничен сезон за търговците на дребно подтикна потребителите да пазаруват в последния момент, предаде Ройтерс.

Скокът на продажбите беше доста над увеличението от 3,1% миналата година, надминавайки леко прогнозата на Mastercard през септември за ръст от 3,2%, като последните пет дни от сезона представляват 10% от всички празнични разходи.

Големите търговци на дребно, включително Walmart , Target и Amazon.com  са засилили промоциите, за да привлекат клиенти сред по-кратък от обичайния празничен сезон със само 23 дни преди Коледа.

„Празничният пазарен сезон разкри потребител, който желае и може да харчи, но е воден от търсене на стойност, както може да се види от концентрираните разходи за електронна търговия по време на най-големите промоционални периоди“, каза Мишел Майер, главен икономист в Mastercard Economics Institute.

Онлайн продажбите се повишиха с по-бърз темп от 6,7% в сравнение с ръст от 6,3% миналата година, като сегментът на облеклото отбеляза силно търсене. Евтините конкуренти в електронната търговия Shein и PDD Holding (PDD.O), отваря нов раздел Temu, както и приложението за кратко видео TikTok станаха свидетели на скок в популярността преди събитията за пазаруване Черен петък и Кибер понеделник.

Търговците на дребно разчитат на генеративно AI обслужване на клиенти и функции за търсене, за да улеснят купувачите да намират сделки в уебсайтове и мобилни приложения. Те също така са подобрили своите услуги за вземане и доставка от улицата, докато работят върху осигуряването на по-безпроблемно пазаруване.

Walmart и Amazon.com отбелязаха рекордни продажби по време Черния петък и Кибер понеделник, показват данните за разходите по-рано този месец. За разлика от  Target и Best Buy, която се бори да стимулира продажбите.

Потребителите показват силни предпочитания към изживявания като вечеря навън, като разходите за ресторант са се увеличили с 6,3% спрямо миналата година, показват данни на Mastercard.

Пазаруването на артикули за подаръци също е по-високо в сравнение с миналата година, повишавайки търсенето на облекло, бижута и електроника, като всяка категория нараства съответно с 3,6%, 4% и 3,7%, според данните.

Анализаторите очакваха смесен празничен сезон, с приглушени разходи в магазините в ключови дни за пазаруване като Черния петък.

Mastercard SpendingPulse измерва продажбите на дребно в магазина и онлайн при всички форми на плащане. Данните изключват продажбите на автомобили и не са коригирани спрямо инфлацията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ