Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Над половината от германските инвеститори не са оптимисти за бизнеса си в Китай
Бизнес нагласите сред германските компании в Китай са на най-ниското си ниво за всички времена, тъй като те са изправени пред нарастваща китайска конкуренция и забавяща се икономика, предаде Ройтерс.
Над половината от германските компании казаха, че условията в тяхната индустрия са се влошили тази година, заяви Германската търговска камара в Китай, цитирайки проучване, докато само 32% прогнозират подобрение през 2025 г. - най-ниското ниво от началото на записите през 2007 г.
„Тази година беше трудна за повечето германски компании, което наложи корекция надолу в бизнес перспективите им“, каза Клас Нойман, председател на клона на Германската търговска камара за източен Китай, като същевременно добави, че 92% от германските компании планират да запазят своите операции в икономика от 19 трилиона долара. Германия е най-големият европейски партньор на Китай, а известни немски фирми с големи инвестиции в Китай включват автомобилните производители Volkswagen, както и BMW и доставчика на авточасти Bosch.
Германското проучване идва само ден след като британско проучване на настроенията на компании, опериращи в Китай, нарисува лоша картина.
Докато преките чуждестранни инвестиции, разглеждани като сигнал за доверие в Китай, представляват само 3% от общите инвестиции, те спадат в продължение на две поредни години.
Камарата каза, че инвестирането, за да бъдат в крак с местните конкуренти, е основната мотивация за 87% от 51% от германските компании, които планират да увеличат инвестициите си в Китай през следващите две години - годишно увеличение от осем процентни пункта.
Камарата също така каза, че компаниите за първи път съобщават, че се борят с тенденцията „Купувайте в Китай“, като стремежът на китайския президент Си Дзинпин към самодостатъчност „Произведено в Китай 2025“ води до това, че местните клиенти избират да купуват от местни производители.
Официално проучване на фабричната дейност, публикувано в събота, показа, че новите поръчки за внос на части и компоненти, използвани в готовите продукти, са намалели за осми пореден месец през октомври, докато новите поръчки са се увеличили за първи път от седем месеца.
Камарата призова Берлин да наблегне повече на Пекин като партньор и да преразгледа стратегията си за Китай, за да се приведе в по-добро съответствие с желанието на германската индустрия да инвестира повече в локализацията в Китай вместо увеличаване на износа към пазара. Берлин се противопостави на митата на Европейската комисия до 45,3% върху произведените в Китай електрически превозни средства на гласуване през октомври. Германските автомобилни производители силно критикуваха мерките на ЕС, съзнавайки, че евентуални по-високи китайски вносни мита върху бензинови автомобили с големи двигатели биха ги ударили най-тежко.
Миналата седмица Volkswagen сигнализира, че удвоява инвестициите си в Китай, като разширява партньорството си с китайския партньор SAIC с десетилетие, въпреки че продаде операциите си в Синдзян след години на нарастващ натиск.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.